Abstract |
ANOTĀCIJA
Bakalaura darba tēma ir Ceļa segas kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze . Bakalaura darba (ar inženierprojektu) autors: Arvīds Brozis. Bakalaura darba mērķis ir analizēt ceļa segas kvalitāti ietekmējošos faktorus. Ceļa konstrukcijā un zemes klātnē pielietoto materiālu īpašības, transporta slodzes un ūdens mijiedarbībā.
Pirmajā daļā ir apskatīta ceļa konstrukcija.
Otrajā daļā - pētīti zemes klātnes kvalitāti ietekmējošie faktori.
Trešajā daļā - pētīti pamata kvalitāti ietekmējošie faktori.
Ceturtajā daļā - seguma kvalitāti ietekmējošie faktori ūdens, transporta slodzes , zemes klātnes un pamatnes fizikāli mehānisko procesu mijiedarbībā.
Piektajā daļā ir apskatīti un analizēti ūdens atvades risinājumi.
Veiktā pētījuma analīzē, autors ir izdarījis secinājumus par ūdens ietekmi uz pamatnes un zemes klātnes īpašībām. Vai ceļa seguma defektu veidošanās galvenais iemesls ir ūdens iekļuve brauktuves konstrukcijā un zemes klātnes pārmitrināšanās. Secināts, ka pavājinoties nestspējai, transporta slodzes ietekmē veidojas risas. Piesātinājuma dēļ zemu temeratūru ietekmē veidojas klātnes izcilājumi un plaisas seguma virskārtā , kuru rezultātā rodas neatgriezeniskas deformācijas.
Inženierprojekta daļā izstrādāts Līgatnes ielas rekonstrukcijas projekts transporta kustības drošības un autoceļu ekspluatācijas neatbilstošā posmā, Cēsu pilsētā no Gaujas līdz Jurģu ielai.
Posma rekonstrukcija izstrādāta ņemot vērā reģiona infrastruktūras vajadzības un prasības, nodrošinot drošu transporta līdzekļu satiksmi, samazinot autoceļa ekspluatācijas un uzturēšanas izdevumus un ievērojot kustības intensitātes prognozi turpmākajiem 15 gadiem.
Darba projektā iela aprīkota ar nepieciešamajām nobrauktuvēm iedzīvotāju vajadzībām un ērtībām, un gājēju trotuāru . Posmā pret iebrauktuvi uz skolu satiksmes drošības uzlabošanai paredzēts izbūvēt ātrumvalni, kas samazinās satiksmes bīstamību. Koncentrēs autovadītāju uzmanību, samazinās transporta līdzekļu braukšanas ātrumu un uzlabos gājēju , bērnu drošību.
Projektā atrisināta virszemes ūdens atvade no brauktuves un gājēju ietves. Gājēju drošību nodrošinās ar bortakmeni norobežota ietve. Brauktuves konstrukciju no ūdens ietekmes pasargās klātnes drenāža.
Bakalaura un inženierprojekta ietvaros radīta izpētes un aprēķinu daļa 157 lappušu apjomā, kā arī 24 rasējumi. Darba tapšanai izmantoti 21 literatūras avoti, 6 tabulas,49 attēli un 2 interneta mājas lapas.
Projektēšanas darbi, tehniskie rasējumi un būvniecības daļas aprēķini tika izpildīti, ievērojot Latvijas valsts standartus un būvnormatīvus, kuru saraksts pievienots kvalifikācijas darba izmantotās literatūras sarakstam. |