| Abstract |
Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt, kā izmaiņas korpusa ģeometrijā ietekmē pārvietošanās
tipa katamarāna jūras spējas dažādos ekspluatācijas un viļņu apstākļos. Pētījums koncentrējas uz
diviem būtiskiem faktoriem: attālumu starp korpusiem un priekšgala simetriju, analizējot to
ietekmi uz kuģa vertikālajām (pacēlums) un leņķiskajām (šūpošanās) kustībām.
Izmantojot CFD simulācijas FLOW-3D programmā, tika analizēta kuģa un viļņu
mijiedarbība dažādām ģeometriskajām konfigurācijām — sākotnējā, simetriskā un ar mainītu
korpusa atstarpes konfigurācijām. Simulācijas tika veiktas pie dažādiem ātrumiem (3.1, 4.81 un
6.43 m/s) vai or (6, 8.5, 12.5 kts) un viļņu garumiem (30 m un 50 m), nodrošinot visaptverošu
kustību datu kopumu.
Pētījums ietver vizuālus salīdzinājumus, kopsavilkuma tabulas un analīzi procentos, lai
novērtētu, kā ģeometriskās izmaiņas ietekmē katamarāna jūras spējas. Rezultāti parāda, kā
izmaiņas attālumā starp korpusiem un simetrijā ietekmē kuģa dinamiku dažādos jūras apstākļos.
Pētījums pierāda, ka CFD modelēšana ir efektīva metode, lai novērtētu un optimizētu kuģa
hidrodinamiskās īpašības projektēšanas sākumposmā.
Zinātniskajā un praktiskajā literatūrā pēdējos gados arvien vairāk tiek uzsvērta mūsdienu
jūras spēju pētījumu sarežģītība. Pētnieki pāriet no vienkāršām empīriskām pieejām uz
reālistiskākām, skaitliski intensīvām un praktiski pielietojamām analīzēm. CFD metožu attīstība,korpusa elastības analīze un viļņu-korpusa mijiedarbības izpratnes padziļināšana ir būtiski
mainījusi pieeju jūras spēju novērtēšanai. |