| Abstract |
Maģistra darbs sastāv no ievada, trim galvenām daļām, secinājumiem, literatūras
saraksta un pielikumiem.
Maģistra darba hipotēze ir: sensoru iekārtu datu integrācija vienotā kuģu operāciju
žurnālu digitālajā platformā ir piemērotā ievēšanai uz samērā veciem gāzvedēju tipa kuģiem.
Ievadā ir pamatota pētījuma aktualitāte, formulēts pētījuma mērķis, uzdevumi, objekts
un priekšmets, kā arī darba gaitā izmantotās metodes.
Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas naftas uzskaites, kravas un balasta kuģu žurnālu
normatīvās prasības, tostarp starptautiskie standarti (MARPOL, BWM, SOLAS konvencijas),
analizētas aktuālas kuģniecības digitalizācijas tendences. Tiek identificētas galvenās
tradicionālo pieeju problēmas; spriests par integrētas sistēmas komponentu mijiedarbības
scenārijiem un datu plūsmas vizualizācijas metodēm; ir aplūkoti kuģa žurnāla automatizācijas
normatīvie aspekti, karogvalsts prasības, klasifikācijas sabiedrību rekomendācijas un prasības,
izsniedzot apstiprināšanas sertifikātu.
Praktiskajā daļā autors veica integrētas sistēmas arhitektūras izstrādi, ieskaitot datu
iegūšanas un apstrādes funkcijas no sensoru aprīkojuma. Veicot statistisku analīzi, pār maģistra
darbā aplūkojamiem kuģiem un sakopot analizētus iespējamos riskus – tika veikts risku
izvērtējums, uzbūvēta sistēmas strukturālā shēma, veikts datu apstrādes algoritmu apraksts,
balstoties uz statistiskiem kuģu aprīkojuma raksturīgiem datiem. Pēc praktiskā uzdevuma
veikšanas autors izstrādāja secinājumus un priekšlikumus.
Secinājumos apkopoti darba rezultāti, statistisku datu radījumi un saskarnes struktūras
īpašības, kas saistītas ar normatīviem regulējumiem. Tiek sniegti ieteikumi sistēmas turpmākai
attīstībai un ieviešanai uz darba pētījuma iesaistītiem tipa kuģiem, kā arī tās izmantošanai
kuģniecības nozarē.
Maģistra darbs sastāv no 108 lapaspusēm, kuros ietilpst: ievads, satura rādītājs,
izmantotās literatūras saraksts, tostarp normatīvie dokumenti, zinātniskie raksti un tehniskā
literatūra. Darbā iekļauti 36 attēli, 13 tabulas ar shēmām un statistiskiem rezultātiem, un 2
pielikumi. |