Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Adaptīvo zināšanu novērtēšanas metožu analīze e-apmācību sistēmās
Title in English Analysis of Adaptive Knowledge Assessment Methods in e-Learning Systems
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Aleksejs Jurenoks
Reviewer Jānis Bicāns
Abstract E-apmācību sistēmas kļūst arvien nozīmīgākas izglītībā, pateicoties tehnoloģiju attīstībai un pieaugošajai nepieciešamībai pēc personalizētas mācīšanās. Šis darbs fokusējas uz adaptīvo zināšanu novērtēšanas metožu, tostarp elementu reakcijas teorijas (IRT) un Beijesa zināšanu izsekošanas (BKT), analīzi, lai uzlabotu mācību procesa efektivitāti un individuālo mācīšanās procesu. Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt IRT un BKT efektivitāti un pielietojamību e-apmācību sistēmās. Tika veikts teorētiskais apskats par adaptīvajām metodēm, analizēti modeļu matemātiskie pamati un realizācijas principi. Praktiskajā daļā Moodle platformā izveidots kurss, kurā 90 dalībnieki, sadalīti trīs grupās, veica testus, izmantojot IRT, BKT vai standarta testus. Eksperimenta rezultāti parādīja, ka IRT ir efektīvāka laika ekonomijas ziņā, savukārt BKT nodrošina augstāku gala sekmju līmeni. Abas metodes tika augsti novērtētas dalībnieku ērtības un motivācijas aspektā, uzsverot personalizācijas nozīmi. Darbs sniedz ieteikumus par modeļu pielietojumu atkarībā no mācību konteksta un piedāvā virzienus turpmākiem pētījumiem. Darba apjoms: 58 lappuses, 7 tabulas, 9 formulas un 53 izmantotie informācijas avoti.
Keywords adaptīvā zināšanu novērtēšana, e-apmācība, IRT, BKT
Keywords in English adaptive knowledge assessment, e-learning, IRT, BKT
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 28.05.2025 00:10:15