| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Smart Computer Technologies |
| Title in original language |
Hešu tabulu uzlabošana ar kolīziju risināšanas metodēm |
| Title in English |
Improving Hash Tables Using Collision Resolution Techniques |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Aleksejs Jurenoks |
| Reviewer |
Māra Romanovska |
| Abstract |
Datorsistēmas nav iedomājamas bez dažādām datu struktūrām. Tās ir dziļi integrētas visās programmās un nodrošina to darbību. Viens no datu struktūru mērķiem ir datu organizācija to vieglākai piekļuvei. Hešu tabulas nodrošina ātru piekļuvi pie datiem, ja ir zināma datu identificējošā atslēga. Lai hešu tabulas pareizi funkcionētu, tajās ir nepieciešams ieviest kādu kolīziju risināšanas metodi.
Šis bakalaura darbs ir veidots ar mērķi uzlabot hešu tabulu datu izgūšanas ātrumu izmantojot piemērotu kolīziju risināšanas metodi. Darba ietvaros tiek paskaidrota hešu tabulu darbība un definēti pamatjēdzieni, kā arī uzskaitītas esošās kolīziju risināšanas metodes un to darbības loģika. Apskatītās metodes tiek pētītas tālāk, lai identificētu potenciālus uzlabojumus. Uz uzlabotas metodes pamata tiek definēta metodoloģija, kas paredzēta šīs kolīziju risināšanas metodes ieviešanai ar mērķi uzlabot heša tabulas datu piekļuves ātrumu pēc iespējas pilnvērtīgāk izmantojot tai atvēlēto atmiņu. Šī metodoloģija tiek pielietota realitātei pietuvināta uzdevuma risināšanai un rezultāti tiek eksperimentāli salīdzināti ar citu kolīziju risināšanas metožu iegūtajiem rezultātiem. Tādā veidā tiek pierādīta izstrādātās metodoloģijas nozīmība un lietderība.
Bakalaura darba pamattekstā ir 55 lappuses pēc kurām seko 29 informācijas avoti un 3 pielikumi. Darbs satur arī 1 tabulu un 19 attēlus. |
| Keywords |
datu struktūras, hešu tabulas, kolīziju risināšanas metodes |
| Keywords in English |
data structures, hash tables, collision resolution techniques |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
28.05.2025 00:01:41 |