| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
| Title in original language |
Pētījums par bioloģiski sertificētu produktu pirkšanas lēmumu ietekmējošiem faktoriem |
| Title in English |
Research on the Factors Influencing Purchasing Decisions for Biologically Certified Products |
| Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
| Scientific advisor |
Rita Greitāne |
| Reviewer |
Ilze Judrupa |
| Abstract |
Vilgerts, D. Pētījums par bioloģiski sertificētu produktu pirkšanas lēmumu
ietekmējošiem faktoriem: Bakalaura darbs / Vilgerts, D., Dr.oec. Greitāne, R. (2025) Rīga: RTU
IEVF, akadēmiskā bakalaura studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana” 64 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, teorētiskā daļa, pētījuma daļa,
secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 64 lpp., tajā iekļauti 20 attēli un 23 tabulas.
Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 5 avoti latviešu valodā un 32 avoti angļu
valodā. Darbam pievienots 1 pielikums.
Pētījuma mērķis: izpētīt Latvijas iedzīvotāju izvēles kritērijus attiecībā uz tīrīšanas
līdzekļiem kopumā un noskaidrot uzskatus par sertificētiem tīrīšanas līdzekļiem, lai identificētu
faktorus, kas veicina vai kavē šo produktu iegādi, sniedzot praktisku ieskatu to ražotājiem.
Teorētiskajā darba daļā tiek apskatīta terminu nozīme, analizēti piešķiramie sertifikāti
tīrīšanas līdzekļiem, apskatīta piecu soļu metode lēmuma pieņemšanā, lēmuma pieņemšanas
ietekmējošie faktori un ilgtspējīgāku un dabai saudzīgāku produktu globālās tendences.
Pētījuma darba daļā veikta Latvijas tigus izpēte, analizējot pieejamo tīrīšanas līdzekļu
klāstu fiziskajos veikalos un internetveikalos. Kā arī aptaujas rezultātu analīze par patēriņa
paradumiem un izpratni par sertifikātiem.
Nozīmīgākie rezultāti: Latvijā pieejamais sertificēto tīrīšanas līdzekļu klāsts ir ar
vidējo īpatsvaru 20% internetveikalos un 18% fiziskajos veikalos. Būtiskākais faktors tīrīšanas
līdzekļu iegādē ir cena, kas arī tiek minēts kā galvenais šķērslis sertificētu tīrīšanas līdzekļu
iegādei. Savukārt visbiežāk minētais iemesls sertificētu tīrīšanas līdzekļu iegādei ir saistīts ar
samazināto ietekmi uz veselību. |
| Keywords |
patērētāju uzvedība, pirkšanas lēmumu ietekmējošie faktori, bioloģiski sertificēti produkti, bioloģiskas izcelsmes tīrīšanas līdzekļi, ekoloģiski tīrīšanas līdzekļi. |
| Keywords in English |
consumer behavior, factors influencing purchasing decisions. biologically certified products, bio-based cleaning agents, ecological cleaning products. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
26.05.2025 22:34:21 |