Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Pētījums par bioloģiski sertificētu produktu pirkšanas lēmumu ietekmējošiem faktoriem
Title in English Research on the Factors Influencing Purchasing Decisions for Biologically Certified Products
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Rita Greitāne
Reviewer Ilze Judrupa
Abstract Vilgerts, D. Pētījums par bioloģiski sertificētu produktu pirkšanas lēmumu ietekmējošiem faktoriem: Bakalaura darbs / Vilgerts, D., Dr.oec. Greitāne, R. (2025) Rīga: RTU IEVF, akadēmiskā bakalaura studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana” 64 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, teorētiskā daļa, pētījuma daļa, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 64 lpp., tajā iekļauti 20 attēli un 23 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 5 avoti latviešu valodā un 32 avoti angļu valodā. Darbam pievienots 1 pielikums. Pētījuma mērķis: izpētīt Latvijas iedzīvotāju izvēles kritērijus attiecībā uz tīrīšanas līdzekļiem kopumā un noskaidrot uzskatus par sertificētiem tīrīšanas līdzekļiem, lai identificētu faktorus, kas veicina vai kavē šo produktu iegādi, sniedzot praktisku ieskatu to ražotājiem. Teorētiskajā darba daļā tiek apskatīta terminu nozīme, analizēti piešķiramie sertifikāti tīrīšanas līdzekļiem, apskatīta piecu soļu metode lēmuma pieņemšanā, lēmuma pieņemšanas ietekmējošie faktori un ilgtspējīgāku un dabai saudzīgāku produktu globālās tendences. Pētījuma darba daļā veikta Latvijas tigus izpēte, analizējot pieejamo tīrīšanas līdzekļu klāstu fiziskajos veikalos un internetveikalos. Kā arī aptaujas rezultātu analīze par patēriņa paradumiem un izpratni par sertifikātiem. Nozīmīgākie rezultāti: Latvijā pieejamais sertificēto tīrīšanas līdzekļu klāsts ir ar vidējo īpatsvaru 20% internetveikalos un 18% fiziskajos veikalos. Būtiskākais faktors tīrīšanas līdzekļu iegādē ir cena, kas arī tiek minēts kā galvenais šķērslis sertificētu tīrīšanas līdzekļu iegādei. Savukārt visbiežāk minētais iemesls sertificētu tīrīšanas līdzekļu iegādei ir saistīts ar samazināto ietekmi uz veselību.
Keywords patērētāju uzvedība, pirkšanas lēmumu ietekmējošie faktori, bioloģiski sertificēti produkti, bioloģiskas izcelsmes tīrīšanas līdzekļi, ekoloģiski tīrīšanas līdzekļi.
Keywords in English consumer behavior, factors influencing purchasing decisions. biologically certified products, bio-based cleaning agents, ecological cleaning products.
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 26.05.2025 22:34:21