Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm
Title in original language Mācību procesa organizēšana skolēniem ar dzirdes traucējumiem
Title in English Organization of the educational process for students with hearing impairments in primary school
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Inga Šnēbaha
Reviewer Linda Pavītola
Abstract Darba autore: Vika Viktorija Kreitāle Darba temats: “Mācību procesa organizēšana skolēniem ar dzirdes traucējumiem pamatskolā” Darba veids: maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi] Darba zinātniskā vadītāja: Ph.D. Inga Šnēbaha Atslēgas vārdi: iekļaujošā izglītība, dzirdes traucējumi, atbalsts, mācību process pamatskolā. Pētījuma mērķis: izpētīt un raksturot mācību procesa organizēšanas iespējas un pedagoģiskos risinājumus pamatskolas skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izstrādāt ieteikumus sekmīgai mācību procesa īstenošanai. Pētījuma metodes: •novērošana: nelīdzdalīga mācību stundu vērošana, kurā mācās skolēni ar dzirdes traucējumiem; •intervijas: skolotāju daļēji strukturētas intervijas, kuri māca skolēnus ar dzirdes traucējumiem. Darba saturs: pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta dzirdes traucējumus, kādas pazīmes liecina par dzirdes traucējumiem un ieteikumus mācību procesa organizēšanā skolēniem ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības iestādēs. Darba praktiskajā daļā tiek empīriski noteiktas mācību procesa organizēšanas iespējas un pedagoģiskie risinājumi, kurus skolotāji izmanto, vadot mācību procesu skolēniem ar dzirdes traucējumiem. Darba izmantojamība: maģistra darbs ir praktisks palīgs pedagogiem un citiem interesentiem, kuri vada mācību procesu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, lai sniegtu atbalstu.
Keywords iekļaujošā izglītība, dzirdes traucējumi, atbalsts, mācību process pamatskolā.
Keywords in English inclusive education, hearing impairment, support, learning process in primary school
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 26.05.2025 22:03:26