| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Information Technology |
| Title in original language |
Lietotāju pieredzē balstītu spēliskošanas elementu izmantošana Latvijas budžetēšanas finanšu mobilajos risinājumos |
| Title in English |
Implementation of Gamification Elements Based on User Experience Principles in Latvian Budgeting Financial Mobile Solutions |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Alberts Pumpurs |
| Reviewer |
Krišjānis Šimis |
| Abstract |
Darbā tika apskatīta spēliskošanas elementu izmantošana personīgā budžeta plānošanas mobilajos risinājumos, piemērojot tos Latvijas iedzīvotāju vajadzībām un finanšu paradumiem. Balstoties uz starptautiskās ekonomikas organizācijas OECD pētījumiem finanšu pratība Latvijā ir zema un tāda, jau bijusi nemainīga vairākus gadus. Budžetēšana ir viens no galvenajiem prasmēm, kas var ietekmēt finanšu pratības līmeni. Zināšanu, motivācijas, laika un piemērotu rīku trūkums ir lielākie šķēršļi, lai veiksmīgi praktizētu budžetēšanu. Darba mērķis ir izpētīt, kā lietotāju pieredzes dizainā integrēti spēliskošanas elementi var uzlabot budžetēšanas efektivitāti un lietotāja iesaisti Latvijas kontekstā. Darba ietvaros veiktā literatūras analīze un Latvijas iedzīvotāju aptauja sniedz ieskatu lietotāju preferencēs, finanšu prasmēs un paradumos, kā arī iegūtā informācija, tika ņemta vērā veidojot budžetēšanas lietotnes, kas sevī ietver spēliskošanas elementus prototipus. Prototipu testēšana izmantojot preferences testu parādīja, ka spēliskošanas elementu izmantošana būtiski palielina lietotāju interesi un piesaista lietotnei, radot pozitīvu sasaisti un vēlmi trupināt izmantot lietotni. pozitīvi ir uztverts balansēti veidots rotaļīgs dizains apvienojumā ar spēlikošanas elementiem, kā dzīvnieka avatāru vai konfeti. Labus rezultātus uzrādīja lietotāja apsveikšana par izpildītu uzdevumu, taču apsveikuma apjomam un intensitātei ir jāatbilst paveiktā uzdevuma nozīmīgumam. Darba apjoms ir 60 lapaspuses, 29 attēli, 4 tabulas, 92 informācijas avoti, 2 pielikumi. Šajā darbā atsauču noformēšanai ir izmantots APA stils. |
| Keywords |
BUDŽETĒŠANA, SPĒLISKOŠANA, FINANŠU LIETOTNES, LIETOTĀJA PIEREDZE, FINANŠU PRATĪBA |
| Keywords in English |
BUDGETING, GAMEFICATION, FINANCIAL APPS, USER EXPERIENCE, FINANCIAL LITERACY |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
26.05.2025 13:22:43 |