| Abstract |
Darba autors: Andris Zeļonka
Darba temats: Laikmetīgā cirka dramaturģija Baltijā. Cirka izrādes “Aizbēgt līdzi cirkam” piemērs.
Darba veids: Maģistra darbs humanitārajās zinātnēs
Studiju programma: Rakstniecības studijas
Darba zinātniskais(-ā) vadītājs(-a): Dr. art. Vēsma Lēvalde
Darba apjoms: 58 lpp.
Atslēgvārdi: laikmetīgais cirks, laikmetīgā cirka dramaturģija, cirks Baltijā
Pētījuma mērķis: Balstoties teorētiskajos materiālos un izmantojot starpdisciplināru pieeju, kurā aprobēta cirka, teātra, skatuves tehnoloģiju metodes, radīt laikmetīgas cirka izrādes “Aizbēgt līdzi cirkam” dramaturģiju un analizēt izrādes dramaturģijas tapšanas procesu.
Darba saturs: Maģistra darba pirmajā nodaļā ir ieskicēta cirka attīstība Baltijā, pievēršoties nozīmīgākajiem procesiem, institūcijām un māksliniekiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Otrā nodaļa pievēršas cirka dramaturģijai, sniedzot ieskatu galvenajās atšķirībās starp tradicionālo, jauno un laikmetīgo cirku, kā arī piedāvājot teorētisko bāzi par laikmetīgā cirka dramaturģijas specifiku. Tāpat nodaļā ir ietverti populārāko cirka disciplīnu un rekvizītu apraksti, kā arī identificēti cirkam specifiskie elementi, caur kuriem tiek radīta laikmetīgā cirka izrādes dramaturģija. Trešā nodaļa kalpo kā gadījuma izpēte, aprakstot laikmetīgās cirka izrādes “Aizbēgt līdzi cirkam” dramaturģijas veidošanas procesu. Nodaļā ir aprakstītas izmantotās metodes un pieejas, kā arī analizēts darba process un piedāvāti ieteikumi laikmetīgas cirka izrādes dramaturģijas veidošanā.
Pētījuma metodes: Teorētiskās literatūras un pieejamo metodisko materiālu izpēte, autoetnogrāfiskā metode, pētniecībā balstīta jaunrade, gadījuma izpēte.
Darba rezultāti: Apkopota informācija par Baltijas laikmetīgo cirku, izveidota laikmetīgā cirka dramaturģijas teorētiskā bāze, radīta laikmetīgās cirka izrādes “Aizbēgt līdzi cirkam” dramaturģija.
Darba izmantojamība: Skatuves mākslu praktiķi, studenti un pētnieki. |