| Abstract |
Mākslīgā intelekta (MI) rīku digitālais laikmets ir klāt. Uzņēmumi, kas vēlas izdzīvot pastāvīgi mainīgajos tirgus apstākļos, cenšas meklēt veidus, kā savās organizācijās ieviest MI rīkus. Tā kā mākslīgā intelekta pētījumi, kā to uztver lielākā daļa cilvēku, joprojām ir šūpuļa stadijā, jautājumu ir vairāk nekā atbilžu.
Darba teorētiskajā daļā autors pēta aktuālās MI tehnoloģijas, kas tiek izmantotas reālos uzņēmumu MI rīkos, MI rīku izmantošanas izaicinājumus un priekšrocības biznesa procesu kontekstā, atbildīgas MI lietošanas nozīmi un procesu izguves pieejas izmantošanu, lai definētu biznesa procesu darbplūsmas, kas ir gatavas jaunajai tehnoloģijai.
Šī maģistra darba praktiskajā daļā ir izstrādāta metode, kā organizācijām, kas meklē piemērotākos MI rīkus, lai uzlabotu savus biznesa procesus un iegūtu priekšrocības pār konkurentiem, būtu jāstrukturē AI rīku ieviešanas projektus. Piedāvātās metodes dizains ir balstīts uz saistīto darbu izpētes rezultātiem un empīriskiem pierādījumiem no vairākām intervijām.
Izstrādātā 10 soļu metode ir apspriesta ar korporatīvo un jaunuzņēmumu MI ieviešanas speciālistiem individuālo interviju laikā. Rezultāti atklāj, ka metode ir visaptveroša un nodrošina pamatstruktūru tam, kā MI rīku ieviešanas projektam vajadzētu tikt realizētam, ar iespējām to mērogot, pamatojoties uz individuālo uzņēmējdarbības nozari, uzņēmuma briedumu un lietošanas gadījumu kontekstu.
Maģistra darbs satur 84 teksta lapas, 12 attēlus, 12 tabulas, 116 informācijas avotus un 2 pielikumus. |