| Abstract |
Darbs izstrādā tirgus ienākšanas stratēģiju e-komercijas preču veikalam, kas veidos un pārdos Formula 1 iedvesmotus dizainus uz dažādiem apģērbiem, mērķējot uz Itālijas un Spānijas tirgiem. Pētījums izvērtē izaicinājumus, kas saistīti ar konkurētspējīga uzņēmuma izveidi un attīstību, lai iegūtu daļu no tirgus izmantojot efektīvu taktiku, e-komercijas platformu un preču ražošanas ķēdi, kā arī izmantojot pieejamos rīkus e-komercijas jomā.
Lai veiksmīgi darbotos e-komercijā, veikalam ir jāīsteno trīs galvenie mērķi – izstrādāt spēcīgu tirgus ienākšanas stratēģiju, izvērtēt preču ražošanas ķēdes darbības un e-komercijas platformas iespējas, kā arī noteikt mārketinga stratēģijas zīmola izveidei un F1 fanu piesaistei.
Galvenie secinājumi liecina, ka sporta apģērbu tirgi, gan Itālijā, gan Spānijā aug un tiem ir potenciāls, sasniedzot attiecīgi 162 un 137,8 miljonus ASV dolāru ar paredzēto gada pieauguma tempu (CAGR) 6,8% un 6,9%. Interese par Formula 1 turpina pieaugt – skatījumu skaits Spānijā pieaudzis par 272%, bet Itālijā par 40%. Fani izrāda augstu emocionālo iesaisti, no kuriem 41% ir sievietes, īpaši vecuma grupā no 16 līdz 24 gadiem, ko galvenokārt ietekmē tādi mediju produkti kā Netflix seriāls "Drive to Survive".
Saskaņā ar Google Trends datiem, Itālijā populārākā komanda ir Ferrari un populārākais braucējs ir Charles Leclerc, kam seko McLaren, Lewis Hamilton un jaunā zvaigzne Andrea Kimi Antonelli. Savukārt Spānijā vispopulārākā komanda ir McLaren, bet populārākie braucēji – Fernando Alonso un Carlos Sainz. Šie dati norāda, ka sākotnējiem produktu dizainiem jābūt vērstiem uz šīm komandām un braucējiem konkrētajos tirgos, lai nodrošinātu atbilstību un patērētāju interesi.
Shopify un Printful tika identificētas kā vispiemērotākā e-komercijas platforma un POD pakalpojumu sniedzējs, kas nodrošina elastību, mobilajām ierīcēm draudzīgu vidi un iespēju pielietot gan "pull", gan "push" stratēģijas.
Rekomendācijas koncentrējas uz optimālas mobilās pieredzes nodrošināšanu, vietnes lokalizāciju itāļu un spāņu valodās, spēcīgas sociālo mediju redzamības veidošanu, reklāmu platformu izmantošanu, sadarbību ar satura veidotājiem un lietotāju radīta satura veicināšanu, lai palielinātu redzamību. Tāpat veikalam jākoncentrējas uz unikālu un emocionāli piesaistošu dizainu veidošanu, kas atšķiras no oficiālā Formula 1 zīmola piedāvājuma.
Formula 1 iedvesmotajam Print-on-Demand veikalam ir augsts izaugsmes potenciāls Itālijā un Spānijā. Galvenā stratēģija balstās uz Shopify un Printful izmantošanu, nišas dizainiem un digitālo mārketingu. Alternatīvais plāns paredz paplašināšanos uz Amazon platformu, lai palielinātu sasniedzamību, vienlaikus pārvaldot papildu izmaksas. Balstoties uz pētījumu datiem un skaidru zīmola pozicionējumu, veikals var veiksmīgi iekļūt mērķētajos tirgos un ilgtermiņā paplašināt savu darbību. |