| Form of studies |
Master |
| Title of the study programm |
Business Informatics |
| Title in original language |
MI balstītas metodes izstrāde STEM apguves personalizēšanai pamatskolās un vidusskolās |
| Title in English |
Development of an AI-based Method for the Personalization of STEM Learning in Primary and Secondary Schools |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Sintija Petroviča-Kļaviņa |
| Reviewer |
Svetlana Jurenoka |
| Abstract |
Šis maģistra darbs aplūko pieaugošo mākslīgā intelekta (MI) un personalizētās mācīšanās pārklāšanās punktu izglītības jomā, īpaši koncentrējoties uz pielietojumu STEM priekšmetos K-12 audzēkņiem. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt jaunu uz MI balstītu metodi STEM mācību personalizēšanai pamatskolas un vidusskolas skolēniem. Veicot visaptverošu literatūras apskatu, tika pētītas esošās mācību personalizēšanas metodes, kā arī MI loma izglītībā. Balstoties uz atklājumiem un labāko praksi, tika izstrādāta strukturēta metode, definējot gan tās pamata soļuss, gan padziļināti apskatot katru soli. Papildus tika identificēti arī ieviešanas apsvērumi. Lai novērtētu metodes pamatloģiku un realizējamību, tika izstrādāts koncepcijas apliecinajums, kas izmantoja Google Gemini un tika ieviests reālā klasē, kur to izmantoja vidusskolas skolēni. Izvērtējums nostiprināja piedāvātās metodes pamatloģiku kā praktiski pamatotu, tādējādi liekot domāt, ka pilna apjoma ieviešana sniegtu pozitīvus rezultātus. Pētījums arī atklāja, ka MI var būt vērtīgs instruments STEM klasēs, pieņemot, ka skolotāji turpina rūpīgi izvērtēt tā piemērotību konkrētām tēmām un turpina uzraudzīt tā izmantošanu. Papildu svarīgākās atziņas iekļauj risku pārmērīgi paļauties uz MI, kas varētu negatīvi ietekmēt skolēnu kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes, kā arī nepieciešamība uzlabot MI pratību studentu un skolotāju vidū, pirms MI var pilnvērtīgi izmantot klasēs. Šis darbs sniedz praktisku un mērogojamu pieeju MI integrācijai STEM izglītībā, bagātinot izglītības tehnoloģiju un personalizētās mācīšanās pētījumu jomas.
Šis darbs sastāv no 78 lapām, 16 attēliem, 4 tabulām, 1 pielikuma un 73 atsauču avotiem. |
| Keywords |
MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, PERSONALIZĒTA MĀCĪŠANĀS, STEM IZGLĪTĪBA, K-12, IZGLĪTĪBAS TEHNOLOĢIJAS |
| Keywords in English |
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, PERSONALIZED LEARNING, STEM EDUCATION, K-12, EDUCATIONAL TECHNOLOGY |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
25.05.2025 10:05:58 |