| Abstract |
SIA “Solcraft” ir informācijas tehnoloģiju uzņēmums, dibināts 1991. gadā Latvijā, kas darbojas uzņēmumu resursu vadības sistēmu nozarē, piedāvājot tirgum dažāda veida biznesa vadības sistēmas. Lai gan uzņēmums tirgū pastāv jau vairāk nekā 30 gadus, apkalpojot vairāk nekā 200 klientu, tas līdz šim nav veicis nekādas būtiskas mārketinga aktivitātes un nekad nav izstrādājis mārketinga stratēģiju, kas ir veicinājis zemu atpazīstamību tirgū, zemāku klientu piesaisti un lēnāku izaugsmi nekā konkurentiem.
Šī maģistra darba mērķis ir identificēt un izvērtēt kā mārketinga, tā biznesa līmeņa stratēģijas, kas palīdzētu palielināt Solcraft atpazīstamību un klientu piesaisti Latvijā, un ieteikt skaidru un praktiski īstenojamu mārketinga stratēģiju, kas palīdzētu palielināt uzņēmuma atpazīstamību un jaunu klientu piesaisti.
Šajā darbā tiek veikta ārējās vides analīze Latvijas resursu vadības sistēmu tirgum, izmantojot PESTLE analīzi, Portera piecu spēku modeli un stratēģiskās grupas kartēšanu, lai novērtētu Solcraft attīstības iespējas un noteiktu galvenās konkurentu grupas. Darbā tiek veikta arī uzņēmuma iekšējās vides analīze, lai noskaidrotu, uzņēmuma stiprās puses, brīvās nišas attiecībā pret konkurentiem, ko var izmantot mārketinga stratēģijā, kā arī iespējamos uzņēmuma nākotnes uzlabojumus, izmantojot VRIO analīzi, Ansoffa izaugsmes matricu, mārketinga miksa analīzi jeb 7P, kā arī padziļināti tiek apskatīti aspekti, kas veicina klientu lojalitāti.
Balstoties uz analīzes rezultātiem, iegūtajiem secinājumiem un ieteikumiem, tiek izstrādāta mārketinga stratēģija, izmantojot 7P mārketinga miksa modeli, un darba noslēgumā tiek sniegti konkrēti un sasniedzami mērķi, laika grafiks un nepieciešamais budžets šīs stratēģijas īstenošanai.
Darbs sastāv no 4 nodaļām, tajā ir 7 attēli, 10 tabulas, 5 pielikumi un 39 atsauces. |