| Abstract |
Šis darbs pēta, kā Latvijas digitālā mārketinga aģentūras un mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) var stratēģiski ieviest mākslīgā intelekta (MI) rīkus savā mārketingā, lai uzlabotu efektivitāti, samazinātu izmaksas un nostiprinātu konkurētspēju. Lai gan MI jau būtiski maina mārketinga praksi ASV - veicinot automatizāciju, personalizāciju un datu balstītu lēmumu pieņemšanu - daudzi Latvijas uzņēmumi vēl aizvien saskaras ar izaicinājumiem, tostarp prasmju trūkumu, integrācijas sarežģītību un neskaidru ieguldījumu atdevi.
Pētījumā izmantota salīdzinoša jaukta pieeja: kvantitatīvā aptauja un kvalitatīvas intervijas ar profesionāļiem no Latvijas un ASV. Rezultāti apstiprināja trīs galvenās hipotēzes: 1) MI ieviešana uzlabo mārketinga efektivitāti, 2) pastāv būtiski šķēršļi MI ieviešanai mārketinga procesos, un 3) MI rīki veicina reklāmas personalizāciju un uzlabo klientu iesaisti. ASV uzņēmumi uzrādīja augstāku MI brieduma līmeni un strukturētu ieviešanu, savukārt Latvijas uzņēmumi pārsvarā izmanto ārējos rīkus un neformālu apmācību. Pētījuma analīze balstās uz tādām uzņēmējdarbības teorijām kā TAM, RBV, DOI un Portera piecu spēku modelis, atklājot MI potenciālu kā stratēģisku resursu. Balstoties uz rezultātiem, tiek sniegtas praktiskas rekomendācijas Latvijas MVU un mārketinga vadītājiem: sākt ar augstas ietekmes jomām (piemēram, satura radīšanu un kampaņu automatizāciju), ieguldīt darbinieku apmācībā un izstrādāt pakāpenisku MI ieviešanas plānu.
Šis darba mērķis ir sniegt praktiskus ieteikumus uzņēmumiem, kā jēgpilni un ar finansiālu atdevi ieviest MI mārketingā, virzoties uz ilgtspējīgu biznesa izaugsmi. |