Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language Logopēda un vecāku sadarbība 5–6 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanā
Title in English Collaboration between speech therapist and parents in the development of phonemic perception in 5–6 year old children
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Māra Domiceviča
Reviewer Zane Tumševica
Abstract Darba autors: Jekaterina Ņesterenko Darba tēma: Logopēda un vecāku sadarbība piecus līdz sešus gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanā Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča Darba apjoms: darbs sastāv no 42 lapaspusēm, 10 attēliem, 3 tabulām un 4 pielikumiem. Darbā izmantoti 52 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, fonemātiskās uztveres attīstīšana, vecāki, bērns, sadarbība. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt fonemātiskās uztveres attīstības procesus un noteikt fonemātiskās uztveres līmeni 5–6 gadus veciem bērniem, kuri dažādu iemeslu dēļ neapmeklē nodarbības pie logopēda. Veikt logopēdisko korekciju un sadarbībā ar vecākiem īstenot pasākumus bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanai. Darba saturs: darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no četrām nodaļām. Teorētiskajā daļā aprakstīts fonemātiskās uztveres un fonemātisko procesu raksturojums, fonemātiskās uztveres nozīme bērnu runas un valodas attīstībā, fonemātiskās uztveres attīstīšana pirmsskolas vecuma bērniem, sadarbības jēdziens un sadarbības būtība, logopēda un vecāku sadarbības iespējas. Praktiskajā daļā aprakstītas pētījuma metodes un gaita, fonēmu uztveršanas un atšķiršanas testa rezultāti pirms korekcijas darba un testa rezultāti pēc korekcijas darba. Atspoguļoti un interpretēti pētījuma rezultāti. Pētījuma metodes: teorētiskās pētījuma metodes: zinātniskās literatūras atlase, izpēte un analīze. Empīriskās pētījuma metodes: L. Kušķes “Fonēmu producēšanas izpētes un fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes testi bērniem no 3 līdz 6 gadiem” tests, logopēdiskais korekcijas darbs fonemātiskās uztveres attīstīšanā, iegūto datu apkopošana, apstrāde ar Microsoft Office Excel 2023, iegūto rezultātu analīze. Darba rezultāti: apkopotas un analizētas teorētiskās atziņas, apkopoti 5–6 gadus vecu bērnu fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes testa rezultāti pirms un pēc korekcijas darba, apkopotas un analizētas vecāku anketas. Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti un logopēdi, kuriem nepieciešama informācija par fonemātiskās uztveres attīstības procesiem, sadarbības jēdzienu un tās būtību.
Keywords fonemātiskā uztvere, fonemātiskās uztveres attīstīšana, vecāki, bērns, sadarbība
Keywords in English phonemic perception, phonemic perception development, parents, child, cooperation.
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 22.05.2025 15:42:30