| Form of studies |
Professional Bachelor |
| Title of the study programm |
|
| Title in original language |
Logopēda un vecāku sadarbība 5–6 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanā |
| Title in English |
Collaboration between speech therapist and parents in the development of phonemic perception in 5–6 year old children |
| Department |
Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Scientific advisor |
Māra Domiceviča |
| Reviewer |
Zane Tumševica |
| Abstract |
Darba autors: Jekaterina Ņesterenko
Darba tēma: Logopēda un vecāku sadarbība piecus līdz sešus gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanā
Darba veids: Bakalaura darbs
Studiju programma: Logopēdija
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča
Darba apjoms: darbs sastāv no 42 lapaspusēm, 10 attēliem, 3 tabulām un 4 pielikumiem. Darbā izmantoti 52 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, fonemātiskās uztveres attīstīšana, vecāki, bērns, sadarbība.
Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt fonemātiskās uztveres attīstības procesus un noteikt fonemātiskās uztveres līmeni 5–6 gadus veciem bērniem, kuri dažādu iemeslu dēļ neapmeklē nodarbības pie logopēda. Veikt logopēdisko korekciju un sadarbībā ar vecākiem īstenot pasākumus bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanai.
Darba saturs: darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no četrām nodaļām. Teorētiskajā daļā aprakstīts fonemātiskās uztveres un fonemātisko procesu raksturojums, fonemātiskās uztveres nozīme bērnu runas un valodas attīstībā, fonemātiskās uztveres attīstīšana pirmsskolas vecuma bērniem, sadarbības jēdziens un sadarbības būtība, logopēda un vecāku sadarbības iespējas. Praktiskajā daļā aprakstītas pētījuma metodes un gaita, fonēmu uztveršanas un atšķiršanas testa rezultāti pirms korekcijas darba un testa rezultāti pēc korekcijas darba. Atspoguļoti un interpretēti pētījuma rezultāti.
Pētījuma metodes: teorētiskās pētījuma metodes: zinātniskās literatūras atlase, izpēte un analīze. Empīriskās pētījuma metodes: L. Kušķes “Fonēmu producēšanas izpētes un fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes testi bērniem no 3 līdz 6 gadiem” tests, logopēdiskais korekcijas darbs fonemātiskās uztveres attīstīšanā, iegūto datu apkopošana, apstrāde ar Microsoft Office Excel 2023, iegūto rezultātu analīze.
Darba rezultāti: apkopotas un analizētas teorētiskās atziņas, apkopoti 5–6 gadus vecu bērnu fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes testa rezultāti pirms un pēc korekcijas darba, apkopotas un analizētas vecāku anketas.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti un logopēdi, kuriem nepieciešama informācija par fonemātiskās uztveres attīstības procesiem, sadarbības jēdzienu un tās būtību. |
| Keywords |
fonemātiskā uztvere, fonemātiskās uztveres attīstīšana, vecāki, bērns, sadarbība |
| Keywords in English |
phonemic perception, phonemic perception development, parents, child, cooperation. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
22.05.2025 15:42:30 |