| Abstract |
Bārbale, L.“Kvalitātes analīze un pilnveide Rīgas Tūrisma un Radošās industriju tehnikumā”: Bakalaura darbs/ Bārbale, L; Medne, A. (2025) Rīgā: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma ”Visaptverošā kvalitātes vadība”, 63 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 63 lpp., tajā iekļauti 18 attēli, 11 tabulas, 1 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 17 avoti latviešu valodā, 16 avotu angļu valodā. Darbam pievienoti 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis ir veikt kvalitātes analīzi Rīgas Tūrisma un Radošās industriju tehnikumā. Darbā autore analizēs studentu mācību procesa atgriezenisko saiti ar mācību iestādi un studentu atgriezenisko saiti par mācību iestādi un mācību procesu, un identificējot procesa trūkumus, autore izstrādās priekšlikumus procesa un RTRIT kvalitātes pilnveidei, lai uzlabotu audzēkņu atgriezenisko saiti ar skolu.
Pirmajā daļā tiek izpētīti zinātniskajos literatūras avotos pieejamā informācija par mācību iestādi un kvalitātes procesiem iestādē. Tiek apzināti kvalitātes sistēmas elementi un standarti, kas saistīti ar izglītības iestādēm un to darbību. Sistēmas elementi un standarti tiek izskatīti un tiek salīdzinātas metodes, kas būtu atbilstošas kvalitātes pilnveides un vadības uzlabošanai.
Otrajā daļas uzdevums ir analizēt RTRIT darbību un analizēt tehnikuma darbību procesu izpildi, un mācību procesu. Analizēt RTRIT mācību procesu, tā uzraudzību, kvalitātes parametrus. Veikt iekšējo auditu mācību procesam. Novērtēt mācību procesu un RTRIT reģistru ar vērtības plūsmas kartēšanas un analīzes metodi. Noteikt RTRIT mācību procesa vislielākos ietekmes faktorus un veikt risku identificēšanu. Rezultātā identificēt pilnveidošanas iespējas RTRIT mācību procesam.
Trešās daļas uzdevums ir izstrādāt priekšlikumus RTRIT sadaļas un mācību procesa kvalitātes uzlabošanai. Ieviest uzlabojumus, un ar tiem iepazīstināt esošos darbiniekus, kas ir saistīti ar mācību procesu.
Nozīmīgākie rezultāti – pētījumā tiek izstrādāti kvalitātes pilnveides pasākumi gan kvalitātes sistēmā, gan RTRIT mācību procesā, darba rezultātā iestādei tiek izstrādāti priekšlikumi, ar kuriem uzlabot mācību procesa kvalitāti un pedagogu pārslodzi. Kā vienus no nozīmīgākajiem priekšlikumiem, autore prognozē ir nodrošināt mācībspēka apmācības digitālajā vidē, informācijas sistēmu un programmnodrošinājuma lietošanu par sistēmas efektīvu pielietošanu, lai novērstu mācību procesa realizācijas laika zudumu un datu ievades aizturi un pedagogu slodzes sadalījums atbilstoši atalgojumam. |