| Abstract |
Hiršfelde, M. Petījums par Latvijas tehnoloģiju maratonu ietekmi uz uzņēmumu attīstību: Bakalaura darbs / Hiršfelde, M., Eriņa, J. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 69 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 69 lpp., tajā iekļauti 34 attēli, 6 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 33 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 2 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izvērtēt Latvijas tehnoloģiju maratonu (angļu val. hackathon, turpmāk tekstā - hakatons) lomu un ietekmi uz jaunuzņēmumu veidošanos un attīstību, identificējot galvenos faktorus un izaicinājumus, kas ietekmē ideju realizāciju ilgtermiņā.
Pirmajā darba daļā tika veikts zinātniskās literatūras un grāmatu apskats par darba tēmu, veikta bibliometriskā analīze, lai analizētu atslēgas vārdus un veidotu hakatonu projektu veiksmes faktoru apkopojumu no zinātniskās literatūras.
Otrajā darba daļā tika veidots pētījuma dizains, RTU kalendāru arhīvu hakatonu apkopojums, SVID analīze un aptaujas rezultātu analīze.
Nozīmīgākie rezultāti: darba teorētiskajā daļā pētīta hakatonu galvenā nozīme ekonomikā un izglītībā, kā arī noteikti galvenie faktori, kas veicina hakatona laikā izstrādāto projektu veiksmi pēc pasākuma beigām. Darba pētāmajā daļā veikta RTU kalendāra arhīvu analīze, atlasot un apkopojot informāciju par tajos norādītajiem hakatoniem, to norisi un uzvarētāju gaitām, lai analizētu tajos izpaustos faktorus. Arhīva apkopojuma rezultāti tika izmantoti, lai veiktu RTU hakatonu SVID analīzi, izvērtējot iekšējos un ārējos faktorus, kas ietekmē pasākumu veiksmi, kā arī, balstoties uz analīzes rezultātiem, tika pielietota AHP metode, lai noteiktu prioritāros veiksmes faktorus. Tika veikta arī hakatonu dalībnieku aptauja, lai pētītu bijušo dalībnieku viedokli par hakatonu formātu un noteikto faktoru ietekmi uz saviem veidotajiem projektiem. Tika izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi hakatonu organizatoriem, lai veicinātu pasākumu projektu rezultātus ilgtermiņā. |