Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Pētījums par mārketinga stratēģijām tipogrāfijas nozarē
Title in English Research on Marketing Strategies in the Typography Industry
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Inga Eriņa
Reviewer Iveta Stāmure
Abstract Bemberis, R. Pētījums par mārketinga stratēģijām tipogrāfijas nozarē: Bakalaura darbs / Bemberis, R., Eriņa, I. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadība”, 65 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un pielikumi. Darba apjoms ir 67 lpp., tajā iekļauti 32 attēli, 3 tabulas, 0 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 18 avoti latviešu, 84 avoti angļu un 2 avoti čehu valodā. Darbam pievienoti 4 pielikumi. Pētījuma mērķis: veikt grāmatniecības tirgus patērētāja analīzi, un izveidot šim patērētājam atbilstošas mārketinga kampaņas Pirmajā darba daļā tiek apkopots īss ieskats mārketinga vēsturē, vēlāk vēršoties pie grāmatniecības formātiem, to analīzes, sekojot Amerikas Savienoto valstu lasīšanas paradumu izpētei. Pirmo daļu noslēdz īss ieskats ar izdošanas nozarei pielāgotajām mārketinga kampaņām. Otrajā darba daļā autors veic gadījuma izpēti par Latvijas lasītāja projekta noteikšanu, pēc Centrālās Statistikas Pārvaldes publiskotajiem rezultātiem, tam seko gadījuma izpēte un analīze, aplūkojot Jāņa Rozes ikgadēji pārdotākos izdevumus. Tai seko autora veiktās aptaujas analīze un patērētāju profilu sastādīšana, kā arī salīdzināšana, daļu turpina autora veikto interviju apkopojums un noslēdz mārketinga stratēģiju piedāvājums, kas izriet no darba laikā iegūtajām zināšanām. Nozīmīgākie rezultāti: Latvijā sievietes vairāk lasa daiļliteratūru, vīrieši pašizglītojošo literatūru. Šī iemesla dēļ šo rādītāju asimetriskā salīdzināšana nav uzskatāma par pamatu, lai izvirzītu secinājumus par šo rādītāju korelāciju ar personu intelektuālajām spējām. Latvijas grāmatnīcās, iegādātāko grāmatu vidū ir pašmāju rakstnieku grāmatas, tomēr lasītāji kopumā priekšroku dod ārvalstu literatūrai. Jo vairāk sievietes lasa grāmatas, jo augstāka iespēja, ka viņas par grāmatu saņemšanas vietu izvēlēsies bibliotēku pār grāmatnīcu, neatkarīgi no šīs personas izglītības līmeņa. Atslēgas vārdi: izdevniecība, mārketings, izdevniecības nozare Latvijā
Keywords izdevniecība, mārketings, izdevniecības nozare Latvijā
Keywords in English publishing, marketing, publishing in Latvia
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 21.05.2025 11:59:35