Abstract |
Maģistra darba tēma ir Paplašināšanās stratēģijas izstrāde tekstila izstrādājumu ražotājam SIA Ameri. Darba mērķis ir, balstoties uz SIA Ameri iekšējās un ārējās situācijas analīzi, izstrādāt paplašināšanās stratēģiju, kas nodrošinātu uzņēmumam ilgstpējīgu izaugsmi un peļņu.
Darba ietvaros tiek veikta iekšējās un ārējās situācijas analīze, identificējot nozīmīgākos faktorus, kas ietekmē uzņēmuma darbību. Balstoties uz šiem iekšējiem un ārējiem faktoriem, tiek secināts, ka uzņēmumam piemērotākais stratēģiskais virziens ir paplašināšanās. Apskatot trīs dažādas paplašināšanās alternatīvas, tiek secināts, ka jaunu tirgu apgūšana ir piemērotākā stratēģija pašreizējā situācijā. Tiek izveidota uzņēmuma misija, vīzija un mērķi sasakņā ar izvēlēto stratēģiju, kā arī noformulētas korporatīvā, biznesa un funkcionālā līmeņa stratēģijas. Darba ietvaros tiek izstrādāti arī praktiski ieteikumi stratēģijas veiksmīgai ieviešanai uzņēmumā. Tie sevī iekļauj uzņēmuma struktūras piemērošanu, svarīgus cilvēkresursu vadības aspektus, detalizētu plānu un budžetu stratēģijas ieviešanai, kā arī kontroles mehānismus rezultātu izvērtēšanai. Šie ieteikumi un maģistra darba secinājumi var tikt prakstiski izmantoti stratēģijas izveidei un ieviešanai SIA Ameri, kā arī var kļūt par pamatu tālāki izpētei un stratēģijas attīstībai.
Maģistra darbā izmantotas tādas pētnieciskās metodes kā literatūras studēšana, intervijas, materiālu un datu vākšana, apkopošana, analīze, kā arī salīdzināšana. Kopā darbā izmantoti 85 literatūras avoti, kas iekļauj mācību grāmatas, akadēmiskos pētījumus, periodiskos izdevumus, likumdošanu, internetu, vispārējo un speciālo literatūru. Maģistra darbs sastāv no 142 lapaspusēm, un tajā ir iekļautas 16 tabulas, 12 attēli un 9 pielikumi. Darbs ir latviešu valodā. |