| Abstract |
Mūsdienu vairumtirdzniecības uzņēmumi saskaras ar arvien pieaugošām prasībām
elastībai, mērogojamībai un digitālajai integrācijai, cenšoties nodrošināt konkurētspēju strauji
mainīgajos tirgos. Tradicionālās monolītās e-komercijas platformas bieži nespēj pietiekami ātri
adaptēties jaunajām biznesa prasībām, radot gan tehniskus, gan operacionālus izaicinājumus. Šī
pētījuma mērķis ir izstrādāt teorētiski un eksperimentāli pamatotu komponentu arhitektūras
konceptuālo modeli un tā ieviešanas metodiku B2B e-komercijas sistēmām vairumtirdzniecības
kontekstā.
Darbā ir veikta padziļināta zinātniskās literatūras analīze par B2B e-komercijas
arhitektūras principiem, salīdzinātas dažādas arhitektūras pieejas (monolīta, atdalīta “Headless”,
komponentu un MACH) un analizēti to pielietojumi vairumtirdzniecības uzņēmumos. Pētījums
ietver visaptverošu esošo B2B e-komercijas risinājumu novērtējumu, balstoties uz izstrādāto
metodiku ar 10 kritērijiem un diferencētiem svariem, kas ļauj objektīvi salīdzināt gan komerciālos,
gan atvērtā koda risinājumus.
Darba centrālais rezultāts ir izstrādātais hibrīdās komponentu B2B e-komercijas
arhitektūras konceptuālais modelis, kas inovatīvi apvieno tradicionālo un modernu pieeju
priekšrocības. Modelis definē piecas galvenās komponentu kategorijas, to funkcionalitāti,
mijiedarbību un ieviešanas prioritātes, nodrošinot evolucionāru pieeju transformācijai. Papildus
konceptuālajam modelim, veikta aizmugures “Backend” tehnoloģiju veiktspējas analīze,
izmantojot standartizētus testus, sniedzot empīrisku pamatojumu tehnoloģisko izvēļu ietekmes
novērtējumam dažādos B2B scenārijos.
Pētījuma rezultātā izstrādāta visaptveroša komponentu arhitektūras ieviešanas metodika,
ietverot uzņēmumu gatavības novērtēšanas ietvaru, prioritāro komponentu identificēšanas modeli,
pārejas stratēģijas un diferencētas ceļa kartes maziem/vidējiem un lieliem uzņēmumiem. Metodika
papildināta ar kvalitātes kontroles mehānismiem un riska mazināšanas stratēģijām, kas adresē gan
tehniskos, gan organizatoriskos aspektus.
Darba secinājumi parāda, ka komponentu arhitektūra nav vienkārša tehnoloģiska izvēle,
bet gan fundamentāla paradigmas maiņa, kas ietekmē visu uzņēmuma digitālo ekosistēmu.
Atšķirībā no iepriekšējiem pētījumiem, šis darbs atklāj, ka hibrīdā, pakāpeniskā transformācija ir
vispiemērotākā vairumam organizāciju, nodrošinot līdzsvaru starp inovācijām un biznesa
nepārtrauktību. Pētījums identificē datu pārvaldību kā kritisku izaicinājumu, uzsverot
nepieciešamību pēc skaidra datu īpašumtiesību modeļa un daudzdimensionālas sinhronizācijas
stratēģijas.
Izstrādātais pētījums sniedz gan teorētisku, gan praktisku ieguldījumu B2B e-komercijas
arhitektūras attīstībā, radot pamatu efektīvākai vairumtirdzniecības uzņēmumu digitālajai
transformācijai un kalpo kā visaptverošs ceļvedis uzņēmumiem, kas plāno modernizēt savas
sistēmas.
Darba apjoms: 100 lappuses, 29 attēli, 12 tabulas, 103 izmantotie informācijas avoti. |