Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Information Technology
Title in original language Komponentu arhitektūras principu ieviešana B2B e-komercijas pilnveidošanai vairumtirdzniecības uzņēmumos
Title in English Implementation of Component Architecture Principles for Enhancing B2B E-Commerce in Wholesale Companies
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Arnis Lektauers
Reviewer Andrejs Romānovs
Abstract Mūsdienu vairumtirdzniecības uzņēmumi saskaras ar arvien pieaugošām prasībām elastībai, mērogojamībai un digitālajai integrācijai, cenšoties nodrošināt konkurētspēju strauji mainīgajos tirgos. Tradicionālās monolītās e-komercijas platformas bieži nespēj pietiekami ātri adaptēties jaunajām biznesa prasībām, radot gan tehniskus, gan operacionālus izaicinājumus. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt teorētiski un eksperimentāli pamatotu komponentu arhitektūras konceptuālo modeli un tā ieviešanas metodiku B2B e-komercijas sistēmām vairumtirdzniecības kontekstā. Darbā ir veikta padziļināta zinātniskās literatūras analīze par B2B e-komercijas arhitektūras principiem, salīdzinātas dažādas arhitektūras pieejas (monolīta, atdalīta “Headless”, komponentu un MACH) un analizēti to pielietojumi vairumtirdzniecības uzņēmumos. Pētījums ietver visaptverošu esošo B2B e-komercijas risinājumu novērtējumu, balstoties uz izstrādāto metodiku ar 10 kritērijiem un diferencētiem svariem, kas ļauj objektīvi salīdzināt gan komerciālos, gan atvērtā koda risinājumus. Darba centrālais rezultāts ir izstrādātais hibrīdās komponentu B2B e-komercijas arhitektūras konceptuālais modelis, kas inovatīvi apvieno tradicionālo un modernu pieeju priekšrocības. Modelis definē piecas galvenās komponentu kategorijas, to funkcionalitāti, mijiedarbību un ieviešanas prioritātes, nodrošinot evolucionāru pieeju transformācijai. Papildus konceptuālajam modelim, veikta aizmugures “Backend” tehnoloģiju veiktspējas analīze, izmantojot standartizētus testus, sniedzot empīrisku pamatojumu tehnoloģisko izvēļu ietekmes novērtējumam dažādos B2B scenārijos. Pētījuma rezultātā izstrādāta visaptveroša komponentu arhitektūras ieviešanas metodika, ietverot uzņēmumu gatavības novērtēšanas ietvaru, prioritāro komponentu identificēšanas modeli, pārejas stratēģijas un diferencētas ceļa kartes maziem/vidējiem un lieliem uzņēmumiem. Metodika papildināta ar kvalitātes kontroles mehānismiem un riska mazināšanas stratēģijām, kas adresē gan tehniskos, gan organizatoriskos aspektus. Darba secinājumi parāda, ka komponentu arhitektūra nav vienkārša tehnoloģiska izvēle, bet gan fundamentāla paradigmas maiņa, kas ietekmē visu uzņēmuma digitālo ekosistēmu. Atšķirībā no iepriekšējiem pētījumiem, šis darbs atklāj, ka hibrīdā, pakāpeniskā transformācija ir vispiemērotākā vairumam organizāciju, nodrošinot līdzsvaru starp inovācijām un biznesa nepārtrauktību. Pētījums identificē datu pārvaldību kā kritisku izaicinājumu, uzsverot nepieciešamību pēc skaidra datu īpašumtiesību modeļa un daudzdimensionālas sinhronizācijas stratēģijas. Izstrādātais pētījums sniedz gan teorētisku, gan praktisku ieguldījumu B2B e-komercijas arhitektūras attīstībā, radot pamatu efektīvākai vairumtirdzniecības uzņēmumu digitālajai transformācijai un kalpo kā visaptverošs ceļvedis uzņēmumiem, kas plāno modernizēt savas sistēmas. Darba apjoms: 100 lappuses, 29 attēli, 12 tabulas, 103 izmantotie informācijas avoti.
Keywords KOMPONENTU ARHITEKTŪRA, B2B E-KOMERCIJA, VAIRUMTIRDZNIECĪBA, DIGITĀLĀ TRANSFORMĀCIJA, SISTĒMU INTEGRĀCIJA
Keywords in English COMPOSABLE ARCHITECTURE, B2B E-COMMERCE, WHOLESALE, DIGITAL TRANSFORMATION, SYSTEM INTEGRATION
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 19.05.2025 19:37:05