| Abstract |
Pupurāns, D. (2025). E-komercijas stratēģijas pilnveidošana mazumtirdzniecības
uzņēmumam. Bakalaura darbs / Pupurāns, D., Babiča V. Rīga: RTU IEVF, profesionālā
bakalaura studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 81 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 81 lpp., tajā iekļauti 11 attēli, 5 tabulas, 4 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 30 avoti latviešu valodā un 18 avoti angļu valodā. Darbam pievienots 1 pielikums.
Pētījuma mērķis: Izstrādāt projektu mazumtirdzniecības uzņēmuma klientu piesaistei.
Pirmajā darba daļā tiek veikta gan uzņēmuma vispārēja analīze, gan padziļināts
izvērtējums no dažādiem aspektiem, tostarp tirgus un konkurentu analīze, uzņēmuma piedāvātie pakalpojumi, finanšu rādītāji un izmantotie mārketinga kanāli, kā rezultātā tiek noskaidrota pašreizējā “cenuklubs.lv” situācija tirgū un pastāvošās problēmas. Tāpat šajā daļā tiek veikta uzņēmuma mārketinga SVID analīze, kas ļauj identificēt jomas, kurās nepieciešams veikt izmaiņas, lai novērstu iespējamos riskus.
Otrajā darba daļā tiek analizēts mārketinga jēdziens, īpašu uzmanību pievēršot
digitālajam mārketingam, un, apkopojot informāciju no dažādiem avotiem, tiek pētītas
atšķirības starp digitālo un tradicionālo mārketingu, kā arī izmantotie kanāli un stratēģijas. Pēc tam, balstoties uz apkopotajām teorētiskajām zināšanām, tiek piedāvāti ieteikumi un praktiski risinājumi uzņēmuma konstatētajām problēmām.
Trešajā darba daļā tiek analizēti veikto aptauju rezultāti, kas ļauj izdarīt secinājumus
par nepieciešamību veikt noteiktas izmaiņas un uzlabojumus uzņēmuma mārketingā. Pēc tam
tiek piedāvāts strukturēts plāns projekta īstenošanai, lai uzlabotu uzņēmuma pašreizējo digitālo mārketingu, norādītas nepieciešamās izmaksas un apskatīti trīs iespējamie projekta atdeves scenāriji.
Nozīmīgākie rezultāti: Detalizēta uzņēmuma dažādu aspektu analīze, tostarp tādu
pētniecības metožu izmantošana kā teorētisko datu apkopošana, aptaujas veikšana un datu
salīdzinoša analīze ar konkurentiem, ļāva identificēt galvenās uzņēmuma problēmas un to
iespējamos cēloņus. Šajā gadījumā ir novērojams uzņēmuma apgrozījuma samazinājums un
zema rentabilitāte, ko izraisa augsta konkurence tirgū un attīstītāku un spēcīgāku konkurentu priekšrocības, kuri efektīvāk izmanto mūsdienu mārketinga stratēģijas. Lai piesaistītu jaunus klientus un noturētu esošo auditoriju lojalitāti, tika izstrādāti konkrēti priekšlikumi vietnes un sociālo tīklu optimizācijai un modernizācijai. Veicot nepieciešamos matemātiskos aprēķinus, tika konstatēts skaidrs pozitīvs rezultāts klientu un ienākumu pieauguma veidā, īstenojot aprakstītās darbības. |