Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Management of International Economic Relations
Title in original language Taivānas un Latvijas tirdzniecisko attiecību novērtējums un tirgus pieprasījuma analīze
Title in English Evaluation of trade relations between Taiwan and Latvia and analysis of market demand
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Sanita Stūrmane
Reviewer Evija Kliedere
Abstract Anotācija Pavlova, J. Taivānas un Latvijas tirdzniecisko attiecību novērtējums un tirgus pieprasījuma analīze: Bakalaura darbs / Pavlova, J., Stūrmane, S. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana”, 93 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 93 lpp., tajā iekļauti 16 attēli, 9 tabulas, 10 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 9 avoti latviešu, 41 avoti angļu un 2 avoti krievu valodā. Darbam pievienoti 23 pielikumi. Pētījuma mērķis: analizējot Latvijas un Taivānas tirdznieciskās attiecības un tirgus pieprasījumu, izstrādāt priekšlikumus to attīstības iespējām. Pirmajā darba daļā tiek apskatīti starptautiskās tirdzniecības teorētiskie aspekti, definēta tās būtība, aplūkotas klasiskās un modernās teorijas, kā arī identificēti faktori un riski, kas ietekmē valstu starptautiskās tirdznieciskās attiecības. Otrajā darba daļā tiek analizētas Latvijas un Taivānas tirdznieciskās attiecības, novērtējot abu valstu politiskos, ekonomiskos, sociālos un tehnoloģiskos faktorus, kā arī veikta importa un eksporta struktūras un dinamikas analīze. Trešajā darba daļā tiek veikta tirgus pieprasījuma analīze, izmantojot prognozēšanas metodes, lai noteiktu Latvijas un Taivānas galveno importa un eksporta produktu potenciālu 2025. gadam. Nozīmīgākie rezultāti: veikta Latvijas un Taivānas savstarpējo tirdzniecisko attiecību analīze, izceļot galvenās eksporta un importa preču grupas Izmantojot slīdošā vidējā un eksponenciālās izlīdzināšanas metodes, prognozēts galveno importa un eksporta produktu apjoms 2025. gadam. Izstrādāti priekšlikumi Latvijas uzņēmumiem, lai sekmīgi iekļūtu un nostiprinātos Taivānas tirgū, ņemot vērā tā ekonomisko struktūru, patērētāju paradumus un potenciālās attīstības iespējas. Atslēgas vārdi: starptautiskā tirdzniecība, eksports, imports, Latvija, Taivāna, tirdznieciskās attiecības, tirgus pieprasījums, PEST analīze, ekonomiskie faktori, prognozēšanas metodes, sadarbības attīstība.
Keywords starptautiskā tirdzniecība, eksports, imports, Latvija, Taivāna, tirdznieciskās attiecības, tirgus pieprasījums, PEST analīze, ekonomiskie faktori, prognozēšanas metodes, sadarbības attīstība
Keywords in English international trade, export, import, Latvia, Taiwan, trade relations, market demand, PEST analysis, economic factors, forecasting methods, development of cooperation
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 13.05.2025 20:50:22