| Form of studies |
Professional Bachelor |
| Title of the study programm |
Management of International Economic Relations |
| Title in original language |
Taivānas un Latvijas tirdzniecisko attiecību novērtējums un tirgus pieprasījuma analīze |
| Title in English |
Evaluation of trade relations between Taiwan and Latvia and analysis of market demand |
| Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
| Scientific advisor |
Sanita Stūrmane |
| Reviewer |
Evija Kliedere |
| Abstract |
Anotācija
Pavlova, J. Taivānas un Latvijas tirdzniecisko attiecību novērtējums un tirgus
pieprasījuma analīze: Bakalaura darbs / Pavlova, J., Stūrmane, S. (2025) Rīga: RTU IEVF,
bakalaura profesionālo studiju programma “Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana”, 93 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 93 lpp., tajā iekļauti 16 attēli, 9 tabulas, 10 formulas. Izmantotajā
literatūras un avotu sarakstā ietverti 9 avoti latviešu, 41 avoti angļu un 2 avoti krievu valodā.
Darbam pievienoti 23 pielikumi.
Pētījuma mērķis: analizējot Latvijas un Taivānas tirdznieciskās attiecības un tirgus
pieprasījumu, izstrādāt priekšlikumus to attīstības iespējām.
Pirmajā darba daļā tiek apskatīti starptautiskās tirdzniecības teorētiskie aspekti, definēta tās
būtība, aplūkotas klasiskās un modernās teorijas, kā arī identificēti faktori un riski, kas ietekmē
valstu starptautiskās tirdznieciskās attiecības.
Otrajā darba daļā tiek analizētas Latvijas un Taivānas tirdznieciskās attiecības, novērtējot
abu valstu politiskos, ekonomiskos, sociālos un tehnoloģiskos faktorus, kā arī veikta importa un
eksporta struktūras un dinamikas analīze.
Trešajā darba daļā tiek veikta tirgus pieprasījuma analīze, izmantojot prognozēšanas
metodes, lai noteiktu Latvijas un Taivānas galveno importa un eksporta produktu potenciālu 2025.
gadam.
Nozīmīgākie rezultāti: veikta Latvijas un Taivānas savstarpējo tirdzniecisko attiecību
analīze, izceļot galvenās eksporta un importa preču grupas Izmantojot slīdošā vidējā un
eksponenciālās izlīdzināšanas metodes, prognozēts galveno importa un eksporta produktu apjoms
2025. gadam. Izstrādāti priekšlikumi Latvijas uzņēmumiem, lai sekmīgi iekļūtu un nostiprinātos
Taivānas tirgū, ņemot vērā tā ekonomisko struktūru, patērētāju paradumus un potenciālās attīstības
iespējas.
Atslēgas vārdi: starptautiskā tirdzniecība, eksports, imports, Latvija, Taivāna,
tirdznieciskās attiecības, tirgus pieprasījums, PEST analīze, ekonomiskie faktori, prognozēšanas
metodes, sadarbības attīstība. |
| Keywords |
starptautiskā tirdzniecība, eksports, imports, Latvija, Taivāna, tirdznieciskās attiecības, tirgus pieprasījums, PEST analīze, ekonomiskie faktori, prognozēšanas metodes, sadarbības attīstība |
| Keywords in English |
international trade, export, import, Latvia, Taiwan, trade relations, market demand, PEST analysis, economic factors, forecasting methods, development of cooperation |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
13.05.2025 20:50:22 |