| Form of studies |
Professional Bachelor |
| Title of the study programm |
Transportation Engineering |
| Title in original language |
"Asfaltu maisījumu izturība pret termoplaisām , ietekmējošie faktori un novērtēšanas iespējas" ("Valsts reģionālā autoceļa P87 Bauska -Aizkraukle pārbūve") |
| Title in English |
"Resistance of asphalt mixtures to thermal cracking, influencing factors and evaluation possibilities" ("Reconstruction of the state regional road P87 Bauska-Aizkraukle") |
| Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
| Scientific advisor |
Mārtiņš Greivulis |
| Reviewer |
Viktors Haritonovs |
| Abstract |
ANOTĀCIJA
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma ir “Asfaltu maisījumu izturība pret termoplaisām, ietekmējošie faktori un novērtēšanas iespējas "(Valsts reģionālā autoceļa P87 Bauska – Aizkraukle pārbūve pārbūve).
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt asfaltu maisījumu termiskās plaisāšanas mehānismus, tos ietekmējošos faktorus un novērtēšanas metodes un, balstoties uz iegūtajiem testēšanas rezultātiem, veikt rezultātu analīzi.
Bakalaura darbā daļā ir apkopota zinātniskā literatūra par termoplaisu mehānismiem, veidošanās cēloņiem un ietekmējošiem faktoriem, kā arī izvērtētas vairākas testēšanas metodes. Ir izpētītas asfaltu maisījumu zemas temperatūras veiktspējas kvalitātes kontroles testēšanas metodes Latvijā. Tika analizēti un salīdzināti TSRST un Frasa trausluma temperatūras testēšanas rezultāti par diviem gadiem.
Rezultātu analīze liecina, ka vislabākā noturība pret termoplaisu veidošanos ir maisījumiem ar polimērmodificēto bitumenu, magmatiskaijiem vai metamorfajiem iežiem un grants minerālmateriāliem.
Ļoti labus rezultātus zemas termiskās noturības rezultātus uzrādīja asfaltu maisījumi ar grants minerālmateriāliem neatkarīgi no bitumena klases.
Frasa tests pierādījies kā mazāk piemērots objektīvam izvērtējumam, kamēr TSRST tests sniedz vispilnīgāko priekšstatu par maisījuma uzvedību zemās temperatūrās. Darba noslēgumā formulēti ieteikumi turpmākai maisījumu projektēšanai ar uzlabotu izturību.
Inženierprojekta daļā tiek izstrādāts Valsts reģionālā autoceļa “P87 Bauska – Aizkraukle” pārbūves projekts, kurā atbilstoši Latvijas standartiem, normatīvajiem aktiem, dažādām projektēšanas vadlīnijām un ieteikumiem, izstrādāti satiksmes droši, tehniski un ekonomiski pamatoti risinājumi
Darbā ir 190 lapaspuses, 24 tabulas, 34 attēli, 2 pielikumi, 29 rasējumi, 110 literatūras avoti. |
| Keywords |
Zemas temperatūras plaisāšana, Ietekmējošie faktori, Novērtēšanas iespējas, Frasa trausluma temperatūra, TSRST. |
| Keywords in English |
Low-temperature cracking, Influencing factors, Evaluation methods, Fraass breaking point, TSRST. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
13.05.2025 18:37:12 |