Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Personalizācijas rentabilitāte: personalizētu un nepersonalizētu kosmētikas un ādas kopšanas uzņēmumu salīdzinošā analīze
Title in English The Profitability of Personalization: A Comparative Analysis of Personalized and Non-Personalized Cosmetics and Skincare Companies
Department Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Ieva Veidemane
Abstract Šajā bakalaura darbā tiek pētīta produktu personalizācijas finansiālā ietekme kosmētikas un parfimērijas nozarē, salīdzinot personalizētus un nepersonalizētus uzņēmumus. Tā kā patērētāju pieprasījums aizvien vairāk virzās uz individuāli pielāgotiem ādas kopšanas un skaistumkopšanas risinājumiem, uzņēmumi arvien biežāk ievieš personalizācijas stratēģijas. Pētījumā tiek analizēts, vai šādas pieejas noved pie lielākas rentabilitātes. Izmantojot kvantitatīvu salīdzinošo dizainu, tika apkopoti dati par 50 uzņēmumiem (25 personalizēti un 25 nepersonalizēti). Galvenie finanšu rādītāji tika analizēti, izmantojot aprakstošo statistiku, neatkarīgo izlases t-testu un Pīrsona korelācijas analīzi. Rezultāti liecina, ka nepersonalizētie uzņēmumi vidēji saņem lielāku finansējumu un gūst lielākus ieņēmumus nekā personalizētie uzņēmumi. Tomēr atšķirības nebija statistiski nozīmīgas pie 0,05 līmeņa. Neskatoties uz statistiski nenozīmīgajiem rezultātiem, pētījums atklāj tendences, kas liecina, ka personalizācijai var būt ilgtermiņa stratēģiska vērtība, piemēram, klientu lojalitāte, zīmola diferenciācija un pielāgošanās mainīgajām patērētāju vēlmēm. Darba noslēgumā tiek ieteikti nākotnes pētījumi ar garāku laika periodu un paplašinātiem finanšu rādītājiem, lai pilnīgāk novērtētu personalizācijas rentabilitāti kosmētikas nozarē.
Keywords personalizācija, kosmētikas nozare, ādas kopšana, rentabilitāte, klientu pieredze, pielāgošana, ieņēmumi, finansējums, masveida personalizācija
Keywords in English personalization, cosmetics industry, skincare, profitability, customer experience, customization, revenue, funding, mass customization
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 14.04.2025 18:13:27