| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Management in international business |
| Title in original language |
Personalizācijas rentabilitāte: personalizētu un nepersonalizētu kosmētikas un ādas kopšanas uzņēmumu salīdzinošā analīze |
| Title in English |
The Profitability of Personalization: A Comparative Analysis of Personalized and Non-Personalized Cosmetics and Skincare Companies |
| Department |
Riga Business School |
| Scientific advisor |
Ronalds Cinks |
| Reviewer |
Ieva Veidemane |
| Abstract |
Šajā bakalaura darbā tiek pētīta produktu personalizācijas finansiālā ietekme kosmētikas un parfimērijas nozarē, salīdzinot personalizētus un nepersonalizētus uzņēmumus. Tā kā patērētāju pieprasījums aizvien vairāk virzās uz individuāli pielāgotiem ādas kopšanas un skaistumkopšanas risinājumiem, uzņēmumi arvien biežāk ievieš personalizācijas stratēģijas. Pētījumā tiek analizēts, vai šādas pieejas noved pie lielākas rentabilitātes.
Izmantojot kvantitatīvu salīdzinošo dizainu, tika apkopoti dati par 50 uzņēmumiem (25 personalizēti un 25 nepersonalizēti). Galvenie finanšu rādītāji tika analizēti, izmantojot aprakstošo statistiku, neatkarīgo izlases t-testu un Pīrsona korelācijas analīzi.
Rezultāti liecina, ka nepersonalizētie uzņēmumi vidēji saņem lielāku finansējumu un gūst lielākus ieņēmumus nekā personalizētie uzņēmumi. Tomēr atšķirības nebija statistiski nozīmīgas pie 0,05 līmeņa.
Neskatoties uz statistiski nenozīmīgajiem rezultātiem, pētījums atklāj tendences, kas liecina, ka personalizācijai var būt ilgtermiņa stratēģiska vērtība, piemēram, klientu lojalitāte, zīmola diferenciācija un pielāgošanās mainīgajām patērētāju vēlmēm. Darba noslēgumā tiek ieteikti nākotnes pētījumi ar garāku laika periodu un paplašinātiem finanšu rādītājiem, lai pilnīgāk novērtētu personalizācijas rentabilitāti kosmētikas nozarē. |
| Keywords |
personalizācija, kosmētikas nozare, ādas kopšana, rentabilitāte, klientu pieredze, pielāgošana, ieņēmumi, finansējums, masveida personalizācija |
| Keywords in English |
personalization, cosmetics industry, skincare, profitability, customer experience, customization, revenue, funding, mass customization |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
14.04.2025 18:13:27 |