Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Dažādas kvalitātes reklāmu efektivitāte īsformas satura sociālo tīklu platformās un to ietekme uz patērētāju iesaisti un pirkuma nodomiem.
Title in English The Effectiveness of Different Quality Production Advertising on Short-Form Content Platforms and Its Influence on Consumer Engagement and Purchase Intentions.
Department Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Inese Eglīte
Abstract Īsformas satura platformām strauji izmainot digitālā mārketinga vidi, aizvien nozīmīgāka kļūst izpratne par reklāmas izveides kvalitātes ietekmi uz patērētāju rīcību. Iepriekš veiktie pētījumi uzsver, ka autentiskums, iespēja just līdzi saturam un tā atbilstība platformas specifikai būtiski ietekmē reklāmas efektivitāti šāda veida sociālo tīklu vidē. Tādēļ šajā bakalaura darbā tiek pētīts, kā reklāmas izveides kvalitāte, salīdzinot zemas un augstas izveides kvalitāti, ietekmē patērētāju iesaisti un pirkuma nodomu īsformas satura platformās. Tika veikta tiešsaistes aptauja ar 102 respondentiem, kuri tika nejauši sadalīti divās eksperimentālajās grupās un tika pakļauti vai nu zemas, vai augstas izveides kvalitātes reklāmu iedarbībai trīs dažādās produktu kategorijās. Pirkuma nodomi tika mērīti pirms un pēc reklāmas noskatīšanās, taču iesaiste tika novērtēta tikai pēc reklāmas apskatīšanas. Statistiskā analīze starp grupām atklāja, ka zemas izveides kvalitātes reklāmas izraisīja nelielu, bet statistiski nozīmīgu pirkuma nodomu pieaugumu, savukārt augstas izveides kvalitātes reklāmas to nedaudz samazināja, un pircēju iesaiste starp grupām būtiski neatšķīrās. Atbilstoši zinātniskajai literatūrai šie rezultāti liecina, ka neformālas un autentiskas reklāmas patērētāju pirkuma nodomus veicina pārliecinošāk nekā profesionāli veidotas augstas kvalitātes reklāmas, tādēļ zemas izveides kvalitātes reklāmas ir atzīstamas kā efektīva mazbudžeta stratēģija jauniešu un aktīvu īsformas satura platformu lietotāju piesaistīšanai. Atslēgvārdi: reklāmas izveides kvalitāte, patērētāju iesaiste, pirkuma nodomi, īsformas satura platformas, sociālo mediju mārketings, zemas izveides kvalitātes reklāmas, augstas izveides kvalitātes producētas reklāmas, reklāmas efektivitāte, autentiskums.
Keywords reklāmas izveides kvalitāte, patērētāju iesaiste, pirkuma nodomi, īsformas satura platformas, sociālo mediju mārketings, zemas izveides kvalitātes reklāmas, augstas izveides kvalitātes producētas reklāmas, reklāmas efektivitāte, autentiskums
Keywords in English advertisement production quality, consumer engagement, purchase intentions, short-form content platforms, social media marketing, low-production advertisements, high-production advertising, advertising authenticity, advertising effectiveness
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 14.04.2025 07:19:04