Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Imigrācija Latvijā: kā personiskās informācijas pieejamība ietekmē sabiedrības viedokli.
Title in English Immigration in Latvia: how do opinions change with more personal information.
Department Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Arkādijs Zvaigzne
Abstract Bakalaura darba mērķis bija izpētīt, kā izglītības līmenis un nodarbinātības statuss ietekmē Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret potenciālajiem imigrantiem. Pētījums tika balstīts uz iepriekšējos pētījumos identificētiem faktoriem, kas nosaka sabiedrības vērtējumu par imigrantiem, īpaši uzsverot izglītību un darba nodrošinājumu kā būtiskus faktorus. Pētījumā tika izmantots kvantitatīvs eksperimentāls dizains ar vienas grupas salīdzinājumu, kurā 93 pētījuma dalībnieki vērtēja dažādus imigrantu profilus sešos salīdzinājumos. Katrā salīdzinājumā tika kombinēti izglītības līmeņi un nodarbinātības varianti. Datus pētījuma ietvaros analizēja ar Frīdmena testu, pateicoties kam tika atklātas būtiskas atšķirības starp profilu vērtējumiem. Pēcāk tika veikta analīze ar Vilkoksona salīdzinājumiem pārī ar Benferoni korekciju, kas atklāja, ka augstāks izglītības līmenis un nodarbinātība pozitīvi ietekmē dalībnieku vērtējumus. Izvēles uzdevumā izmantojot Maknemara testu, tika secināts, ka dalībnieki biežāk izvēlējās profilus ar augstāku izglītību un noslēgtu darba līgumu. Pētījums apliecina, ka attieksme pret imigrantiem nav nejauša, bet gan balstīta uz konkrētiem nozīmīgiem faktoriem. Ieteicams veicot pētījumus nākotnē iekļaut plašāku daudzumu ar mainīgām imigrantu īpašībām un analizēt dažādu demogrāfisko grupu attieksmi.
Keywords attieksme pret imigrāciju, izglītības līmenis, nodarbinātības statuss, imigrantu profili, Latvija, lēmumu pieņemšana, sabiedrības viedoklis, neparametriskā statistika
Keywords in English immigration attitudes, education level, employment status, immigrant profiles, Latvia, decision-making, public opinion, non-parametric statistics
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 14.04.2025 01:41:25