| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Management in international business |
| Title in original language |
Mārketinga ziņojumi par ierobežotu pieejamību ietekme uz pirkuma nodomu. |
| Title in English |
The Influence of Scarcity Marketing Messages on Intent of Purchase. |
| Department |
Riga Business School |
| Scientific advisor |
Ronalds Cinks |
| Reviewer |
Ieva Veidemane |
| Abstract |
Mūsdienu mārketinga vidē tiek izmantoti dažādi paņēmieni, lai palielinātu patērētāju vēlmi veikt pirkumu. Šajā pētījumā ir analizēta ierobežotas pieejamības mārketinga ziņojumu ietekme uz pirkuma nolūku. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kā dažāda veida mārketinga ziņojumi – ierobežota laika, ierobežota daudzuma un pieprasījuma ziņojumi – ietekmē patērētāju nolūku veikt pirkumu.
Pētījums tika veikts, izmantojot eksperimenta metodi, kurā piedalījās 100 dalībnieki. Tie tika sadalīti četrās grupās: kontroles grupa (bez ierobežojoša ziņojuma), ierobežota laika ziņojuma grupa, ierobežota daudzuma ziņojuma grupa un pieprasījuma ziņojuma grupa. Katras grupas dalībniekiem tika prezentēts pirkuma scenārijs ar pievienotu mārketinga ziņojumu, pēc kura viņiem bija jānovērtē pirkuma nolūka apgalvojumi, izmantojot 7 ballu Likerta skalu.
Pētījuma rezultāti liecina, ka mārketinga ziņojumi ar ierobežotu pieejamību ir efektīvi patērētāju pirkuma nolūka veicināšanā, īpaši, izmantojot ierobežota laika un ierobežota daudzuma piedāvājumus. Šīs atziņas var kalpot kā vadlīnijas uzņēmumiem stratēģisku mārketinga ziņojumu izstrādē un izmantošanā, lai palielinātu pārdošanas apjomus un piesaistītu klientus. |
| Keywords |
Ierobežotas pieejamības mārketinga ziņojumi, pirkuma nolūks, mārketinga stratēģijas, ierobežota laika piedāvājumi, ierobežota daudzuma piedāvājumi, pieprasījuma ziņojumi, patērētāju uzvedība, pārdošanas veicināšana. |
| Keywords in English |
Scarcity marketing, Purchase intent, Limited-Time Scarcity, Limited-Quantity Scarcity, Demand-Based Scarcity, Marketing strategy, Consumer behavior. |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
13.04.2025 14:42:13 |