Abstract |
Anotācija
Šajā disertācijā aplūkotas jaunas pieejas pilsētas infrastruktūras problēmu risināšanai
Šrilankā, koncentrējoties uz transportu, komunālajiem pakalpojumiem, zaļajām zonām un
perspektīvām infrastruktūras prasībām. Straujā urbanizācija Šrilankā ir radījusi problēmas, tostarp
satiksmes sastrēgumus, nepietiekamu mājokļu, neefektīvu komunālo pakalpojumu un kaitējumu
videi. Šie šķēršļi kavē ekonomisko attīstību, sociālo vienlīdzību un vides ilgtspējību.
Pētījums, kas balstīts uz četrām hipotēzēm, pēta transporta un mobilitātes, komunālo
pakalpojumu un sabiedrisko pakalpojumu, zaļo zonu un ilgtspējības, kā arī nākotnes infrastruktūras
plānošanas ietekmi uz apmierinātību ar esošo infrastruktūru. Pētījumā tiek izmantota jaukto metožu
pieeja, integrējot kvantitatīvo datu analīzi, ĢIS tehnoloģijas, gadījumu izpēti un ieinteresēto
personu intervijas. Dati, kas apkopoti no 385 respondentiem visā Šrilankā, sniedz ieskatu par
iedzīvotāju priekšstatiem par infrastruktūras kvalitāti un viņu mērķiem pilsētu attīstībā. Rezultāti
liecina, ka pārvietošanās un mobilitāte būtiski ietekmē apmierinātību. Efektīvs sabiedriskais
transports, ilgtspējīgas mobilitātes alternatīvas, piemēram, elektriskie autobusi, un inteliģentas
satiksmes vadības sistēmas ir ļoti svarīgas savienojamības uzlabošanai un sastrēgumu mazināšanai.
Komunālie pakalpojumi un sabiedriskie pakalpojumi būtiski veicina apmierinātību. Būtiski ir
uzticami ūdens, elektrības un atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi, kā arī ieteikumi uzlabot
infrastruktūru, izmantot atjaunojamos enerģijas avotus un iekļaut viedās tehnoloģijas. Zaļās zonas
un ilgtspējība ir kļuvušas par izšķirošu nozīmi pilsētas dzīves kvalitātes uzlabošanā. Parki, pilsētu
meži un zaļie koridori piedāvā atpūtas iespējas, vienlaikus atvieglojot karstuma salas un uzlabojot
gaisa kvalitāti. Nākotnes infrastruktūras prasību noteikšana kļuva par nozīmīgāko apmierinātības
prognozi, uzsverot nepieciešamību pēc proaktīvas plānošanas un investīcijām pieejamu mājokļu,
viedajās pilsētās un pret klimata pārmaiņām noturīgās sistēmās. Pētījums izceļ sabiedrības
iesaistīšanās nozīmi iekļaujošu un efektīvu infrastruktūras iniciatīvu izstrādē. Lai mazinātu
finansiālos ierobežojumus, regulējuma neefektivitāti un tehniskus trūkumus, ir nepieciešama
publiskā un privātā sektora sadarbība un spēju veidošanas iniciatīvas. Politikas veidotāji tiek
mudināti uzsvērt ilgtspējību, viedās tehnoloģijas un līdzdalības pārvaldību, lai attīstītu
apdzīvojamas, ilgtspējīgas pilsētu teritorijas.
Maģistra darbs sastāv no 102 lappusēm, balstoties uz 61 informācijas avotiem, 12 attēliem,
30 tabulām un 1 pielikumu |
Keywords |
Pilsētas infrastruktūra, ilgtspējība, transports, mājokļi par pieņemamu cenu, ūdens apsaimniekošana, atjaunojamā enerģija, publiskā un privātā sektora partnerība, Šrilanka. |
Keywords in English |
Urban Infrastructure, sustainability, transportation, affordable housing, water management, renewable energy, public private partnership, sri Lanka. |