Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Ģimenes uzņēmumu attīstības izaicinājumi un iespējas Turcijā
Title in English Challenges and Opportunities for the Development of Family Businesses in Turkey
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Inga Eriņa
Reviewer Sherimol Jose
Abstract Bakalaura darbs angļu valodā, tas sastāv no ievada, literatūras apskata, metodoloģijas un pētījuma daļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba lappušu skaits ir 64 p., tajā ir 30 attēli, 1 tabula, literatūras saraksts un avotu saraksts satur 36 avotus angļu valodā. Darbam ir 2 pielikumi. Svarīgākie rezultāti: Šī pētījuma mērķis ir novērtēt un analizēt izaicinājumus un iespējas ģimenes uzņēmumu attīstībai Turcijā. Ar datu vākšanas aptaujas metodes palīdzību pētījumā tika apkopoti kvantitatīvi dati no Turcijas ģimenes uzņēmumu īpašniekiem. Lai iegūtu galvenās tendences apkopotajos datos, dati tika analizēti, izmantojot aprakstošo analīzi. Tālāk sniegtie atklājumi identificē vairākas galvenās problēmas, ar kurām saskaras Turcijas ģimenes uzņēmumi. Interesanti, ka dalībnieki atbildēja, ka divi galvenie izaicinājumi, kas saistīti ar vadības pēctecību, ir pēctecības plānošanas trūkums (43,8 %) un paaudžu konflikti (45,3 %). Dažas problēmas ietvēra problēmas ar zināšanu nodošanu, ko minēja 38,8% respondentu, savukārt 40,8% sūdzējās par inovāciju trūkumu viņu uzņēmumos. Citi izaicinājumi ir naudas plūsmas problēmas (39,2%), piekļuve finansējumam (40,3%) un normatīvie ierobežojumi (43,8%), kas tika uzskatīti par galvenajiem izaugsmes šķēršļiem. Vienlaikus pētījums arī iezīmēja dažas iespējas, kas pieejamas ģimenes uzņēmumiem, lai attīstītos. Vietējā līdzdalība/kopienas iesaiste un vietējās zināšanas un finansiālā stabilitāte grūtos ekonomiskajos laikos attiecīgi tika uzskatītas par galvenajiem veiksmes faktoriem 62,1% respondentu. Vēl viena svarīga iesaistīšanās joma tika identificēta kā kopienas iesaistīšanās, kas tika uzskatīta par iespēju un tika novērtēta 44 %, savukārt 42 % dalībnieku bija tāds pats viedoklis par darbībām, proti, pārredzamības līmenis varētu palīdzēt veidot uzticību. Turklāt 41,8% respondentu pēctecības plānošanu uztvēra kā tālākas izaugsmes avotu.
Keywords Biznesa attīstība, Turcijas ģimenes bizness, Izaicinājumi, Iespējas.
Keywords in English Business development, Turkish Family Business, Challenges, Opportunities.
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 09.01.2025 17:20:57