| Abstract |
Šajā bakalaura darbā tiek pētīts, kā mākslīgo intelektu (AI) var integrēt ar spēļu projektēšanas noteikumiem, lai uzlabotu stāstījumu un līmeņu dizaina saskaņotību videospēlēs. Pieaugot spēļu industrijas sarežģītībai, tradicionālās metodes aizraujošu stāstu un konsekventa līmeņa dizainu izstrādei ir kļuvis arvien grūtāk pārvaldāmas, uzsverot nepieciešamību pēc novatoriskām pieejām, lai uzlabotu izstrādes procesu. Šajā pētījumā galvenā uzmanība ir pievērsta AI vadīta modeļa izveidei, kas rada saskaņotu un kontekstuāli atbilstošu saturu diviem atšķirīgiem spēļu veidiem: izglītojošai spēlei, kuras mērķis ir mācīt Python programmēšanu datortehnikas studentiem, un stāstījuma spēlei, kuras darbība notiek zinātniskās fantastikas visumā. Modelis izmanto uzlabotus mākslīgā intelekta rīkus, tostarp Transformers, Torch un GPT-2, lai radītu dinamisku un adaptīvu spēles saturu, kas atbilst īpašiem dizaina noteikumiem un tēmām. Pētījums ietver AI sistēmas prototipa izveidi, kas spēj radīt daudzveidīgus un saistošus dialogus, skaidrojumus un spēļu stāsta elementus. Modeļa efektivitāte tiek novērtēta, izmantojot vairākus veiktspējas rādītājus, piemēram, saskaņotību, kontekstuālo atbilstību, unikalitāti un daudzveidību. Šis darbs papildina AI atbalstīto spēļu dizaina jomas paplašināšanos, piedāvājot jaunus ieskatus par to, kā AI var izmantot, lai automatizētu un uzlabotu radošos procesus spēļu izstrādē. Rezultāti liecina, ka AI vadīti modeļi var racionalizēt satura izveidi, palielināt spēlētāju iesaistīšanos un veicināt inovācijas gan izglītības, gan izklaides spēlēs. Šajā pētījumā uzsvērta nepieciešamība turpināt pētījumus par AI lomu spēļu dizainā, jo īpaši tādās jomās kā stāstījuma ģenerēšana, līmeņu dizains un personalizētas spēļu pieredzes radīšana. |