Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Transportation Engineering |
Title in original language |
"Spriegbetona sijas pielietojuma analīze" ("Tilta pār Platones upi Jelgavā būvprojekts") |
Title in English |
"Application analysis of a post-tensioned concrete beam" |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Ainārs Paeglītis |
Reviewer |
Verners Straupe |
Abstract |
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma ir ”Spriegbetona sijas pielietojuma
analīze” (Tilta pār Platones upi Jelgavā būvprojekts).
Darba izstrādes laikā autors veic patstāvīgu zinātnisko pētījumu ar mērķi apkopot pēc
iespējas vairāk informācijas par saspriegtajām dzelzsbetona konstrukcijām un to specifiku, arī
no klimata neitralitātes aspekta, kā arī apgūtu to modelēšanas principus. Pirms jebkādu
aprēķinu vai modelēšanas sākšanas bija jāiepazīstas ar teorētiskajiem aspektiem, kas saistīti ar
saspriegtā stiegrojuma sistēmām, to veidiem un vispiemērotākā veida izvēle priekš atbilstošās
projekta specifikas. Aprēķina daļā tika salīdzinātas divas dzelzsbetona sijas ar vienādu
laidumu un šķērsgriezuma datiem, tikai viens variants tika veidots ar parasto jeb nesaspriegto
stiegrojumu un otrs variants ar saspriegto stiegrojumu. Tika apkopti galvenie materiālu
patēriņa parametri uz abu siju variantu izveidi un patēriņi tika pievienoti uz CO2 izmešu
apjoma salīdzināšanu. Rezultāti rāda, ka uz izvēlēto laiduma garumu videi draudzīgākais
variants ir dzelzsbetona sija ar nesaspriegto stiegrojumu.
Inženierprojekta daļa sevī ietver tilta pār Platones upi Jelgavā būvprojektu. Projekta
ietvaros plānots aizstāt esošo tilta laidumu, kas sastāv no 19 pārtrauktām T-veida stīgbetona
sijām. Tika izvērtēti trīs potenciāli izbūves varianti, no kuriem, kā pamatvariants tika izvēlēts
trīslaidumu tēraudbetona tilts. |
Keywords |
Spriegbetons, Klimata neitralitāte, Betons |
Keywords in English |
Post - Tensionings, Climate neutrality, Concrete |
Language |
lv |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
20.12.2024 14:43:28 |