Abstract |
Darba autore: Dace Krastiņa
Darba temats: Tekstu analīze vidusskolā: kultūras fakti, zīmes un simboli Laimas Kotas romānos
Darba veids: bakalaura darbs
Studiju programma: Skolotājs (latviešu valodas un literatūras skolotājs)
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Diāna Laiveniece
Darba apjoms: 49 lp.
Atslēgvārdi: teksts, teksta analīze, kultūras fakti, simboli, zīmes, individuālais valodas stils
Pētījuma mērķis: izvērtējot latviešu valodas un literatūras stundās apgūstamos un izglītības standartā un eksāmenu pogrammās definētos tekstu analīzes apguvē sasniedzamos rezultātus un vērtēšanas kritērijus, izanalizēt L. Kotas romānu tekstus un pārliecināties par to atbilstību kultūras faktu, simbolu un zīmju apguvei tekstu analīzē vidusskolā
Darba saturs: četras daļas, otrā un trešā daļa sadalīta četrās nodaļās, darbam pievienoti 3 pielikumi, t. sk. 5 attēli, kopā uz 17 lp.
Pētījuma metodes: teorētiskās metodes – normatīvo aktu, zinātniskās literatūras, pētījumu, literāro darbu analīze; empīriskās metodes – datu ieguve, apstrāde un analīze, līdzdalīgais novērojums
Darba rezultāti: ir apskatītas tekstu analīzes iespējas, kas aptver gan valodas, gan literārā darba satura izpēti. Literāro darbu izpētē akcentēta kultūras faktu, simbolu un zīmju atspoguļojums, valodas specifika un lingvistiskā daudzveidība, lasītāja intelektuālās, ētiskās un emocionālās pieredzes veidošana. Izveidots darba materiāls skolēniem, kas var papildināt tekstu analīzes apguvi vidusskolā gan optimālajā, gan augstākajā mācību satura apguves līmenī. Pētījumā apkopotās iestrādes var tikt izmantotas kā pamats L. Kotas literāro darbu turpmākai izpētei.
Darba izmantojamība: darbs noderīgs vispārējās vidējās izglītības latviešu valodas un literatūras skolotājiem, mācot teksta analīzi un gatavojot skolēnus eksāmenam. |