Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Computer Systems |
Title in original language |
Resursus prasīga virtuālā realitātes satura pieejamības uzlabošana izmantojot mākoņskaitļošanu |
Title in English |
Improving the Availability of Resource-Intensive Virtual Reality Content Using Cloud Computing |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Jānis Amoliņš |
Reviewer |
Pāvels Osipovs |
Abstract |
Galvas displeji ir datortehnikas ierīces, kuras lietotājam nodrošina stereoskopiska satura skatīšanos. Binokulārās redzes īpašība tiem ir panākta ar displeju novietojumu aiz lēcas katrai acij. Šīs ierīces var būt savienotas ar datoru, kas tām straumē saturu un sniedz strāvu, taču aizvien populārāki paliek pašpietiekami galvas displeji, kas tiek darbināti ar tajos iebūvētu bateriju. Ierīces spēj pašas apstrādāt tajās atainoto saturu lokāli uz iebūvētā procesora, vai arī saņemt saturu no ārēja resursu datora. Ņemot vērā šo ierīču tehniskos ierobežojumus, to pieslēgšana pie ārējas datortehnikas, kas veic satura apstrādi, sniedz iespēju apieties ar augstākas sarežģītības saturu. Ārējās datortehnikas risinājums var būt kāds ārpakalpojuma sniedzējs, kā tas ir mākoņdatošanas platformās. Galvas displejam ir iespējams saņemt saturu, izveidojot sasaisti ar mākoņdatošanas platformu caur interneta tīmekli. Mākoņdatošanas aparatūra apstrādā saņemtos galvas displeja signālus, izlaižot tos caur tajā palaisto programmas loģiku, un nodrošina nepārtrauktu renderētā satura straumi atpakaļ uz galvas ierīci.
Izvirzītais produkts ir pašpietiekamiem galvas displejiem interneta tīmeklī pieejams virtuālās realitātes spēļu mākoņstraumēšanas pakalpojums. Lai izveidotu produktu, tika izpētīts plašs literatūras klāsts ar uzsvaru uz stereoskopiska satura mākoņstraumēšanas risinājumiem. Nozares izpēte ietver produkta izstrādei lietderīgo tehnoloģiju identifikāciju un to iespēju iepazīšanu, kā arī detalizētu risinājuma problēmu un izaicinājumu analīzi. Izstrādes procesā tiek atrastas un aprakstītas derīgas tehnoloģijas, kas ir paredz funkcionalitātes nodrošināšanu. Darbā šīs tehnoloģijas tiek izmantotas, lai izveidotu sistēmu, kas paredz nepieciešamās pamata funkcionalitātes nodrošināšanu. Tiek salīdzināts darbā izstrādātais risinājums ar tirgū pieejamiem līdzīgiem produktiem. Balstoties uz izmērāmiem izmantošanas ērtības uzlabojuma kritērijiem, kā realizācijas soļu skaits un klienta pusē iesaistīto sistēmu skaita, tiek analizēts darba derīgums. Noslēgumā tiek apspriestas izveidotās sistēmas galvenās problēmas un to iespējamie risinājumi, kā arī produkta realizācijai nepieciešamie turpmākie attīstības posmi un citas izdevības. |
Keywords |
WebXR, WebRTC, OpenXR, Virtuālā realitāte (VR), Straumēšana |
Keywords in English |
WebXR, WebRTC, OpenXR, Virtual Reality (VR), Streaming |
Language |
lv |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
28.05.2024 19:23:53 |