Abstract |
Pēdējo 10 gadu laikā ir novērojama liela Lietu Interneta (IoT) iekārtu attīstība. Tirgū ir izlaistas un pieejamas dažādas IoT iekārtas, kas atvieglo vai palīdz optimizēt, novērot vai pārvaldīt dažādus procesus mājās vai industrijā. Pateicoties IoT iekārtu attīstībai, ir radušies dažādi jauni biznesi, un viens no tādiem ir koplietošanas ekonomika (Sharing Economy), kur dažādi transportlīdzekļi, aktīvi vai lietas tiek koplietotas. Viens no aktīviem, ko ir iespējams koplietot, ir automobiļu piekabe.
Lai būtu iespējams uzsākt automobiļu piekabes koplietošanu, ir nepieciešams izstrādāt gudro piekabes atslēgu, kas dod iespēju atvērt piekabi potenciālajam lietotājam. Maģistra darbā ir uzstādīs mērķis izstrādāt piekabes elektronisko atslēgu, kas strādā, izmantojot internetu, nevis Bluetooth, kā to dara citi jau eksistējoši risinājumi. Vēsturiski šāda iekārta varētu izmantot 2G mobilo tīklu, bet baterijas mūžs šādam risinājumam ir limitēts, kā arī tuvākajos gados tiek plānots pakāpeniski atteikties no 2G mobilā tīkla. Ar jaunu mobilo tīklu standartu attīstību ir izlaisti divi jauni zemās enerģijas mobilie tīkli: LTE-M un NB-IoT. Šie IoT mobilie tīkli atbalsta dažādus enerģijas taupīšanas režīmus kā eDRX vai PSM režīmu, kas varētu būt atbilstoši šādas atslēgas darbības prasībām un būt pietiekami energoefektīvi.
Šī darba pirmajā daļā tiks apskatīti un salīdzināti LTE-M un NB-IoT tīkli savā starpā un ar citiem IoT iekārtas tīkliem vai komunikācijas veidiem. Darba otrajā daļā padziļināti tiks pētīti dažādi LTE-M un NB-IoT tīkla konfigurācijas un komunikācijas protokoli un to ietekme uz enerģijas patēriņu. Maģistra darba beigās tiks izvēlēts optimālais IoT mobilais tīkls un tā konfigurācija, kas vislabāk atbilst automobiļu piekabes elektroniskās atslēgas prasībām. Izstrādātā IoT mobilo tīklu atslēga tiks salīdzināta ar Bluetooth risinājumu no enerģijas patēriņa viedokļa. |