Abstract |
Pētnieciskajā daļā ir apskatīti tādi jautājumi kā betona un tērauda īpašību izmaiņas temperatūras ietekmē, slodžu noteikšana ugunsgrēka apstākļos, konstrukcijām uzstādāmās prasības un konstrukciju testa metodes. Aprakstīti vienkāršie aprēķina modeļi, kuru veikšanai nav nepieciešams veidot datorsimulācijas. Darba beigās pievienots aprēķina piemērs, kurš veikts pēc precīzākās aprēķina metodes. Ugunsdrošības aprēķins ir alternatīva līdz šim pielietotajai praksei konstrukciju ugunsdrošības noteikšanai pēc tabulās atrodamām vērtībām. Ugunsdrošības aprēķins projektētājam dod lielāku brīvību un iespējas. Izmantojot normatīvos apskatītos paņēmienus iespējams novērtēt ne tikai konstrukcijas spēju pretoties augstas temperatūras iedarbībai, bet arī noteikt apstākļus apskatāmajā telpā ugunsgrēka laikā un no tā izrietošās prasības konstrukcijām. Tāpat ir iespējams izmantot eksperimentus, kur paraugi tiek pakļauti reālai uguns iedarbībai vai kombinēt eksperimentus ar aprēķina modeļiem.
Inženiertehniskajā daļā ir aplūkots auto apkalpošanas un tirdzniecības centrs. Centrs paredzēts gan Latvijas, gan Lietuvas un Igaunijas automobiļu apkalpošanai. Koncentrējot visu servisu vienā vietā iespējams samazināt izmaksas un vienkāršāk kontrolēt procesus un to kvalitāti, kā arī konkurētspēju. Konstruktīvais risinājums ir saliekamo dzelzsbetona kolonnu karkass, ar monolītām dzelzsbetona sienām ofisu daļā un dzelzsbetona sendvičpaneļiem servisa zonas daļā. Pamati no monolīta dzelzsbetona pamatu pēdas ar izmēriem 2,5x2m, biezums 0,55m zem kolonnām un monolīti lentveida pamati ar platumu 0,8m un biezumu 0,6m zem nesošajām sienām Jumta konstrukcijas no tērauda sijām un kopnēm ar nesošo profilloksni T153-41L-840. |