Abstract |
Bakalaura darba autors: Kristers Skraucis
Bakalaura darba zinātniskais vadītājs: Inesa Bušovska
Bakalaura darba temats: Neregulējamu gājēju pāreju drošības līmeņa izpēte Rīgā un iespējamie uzlabojumi.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 60 lappuses. Bakalaura darbā iekļauti 39 attēli, 5 tabulas, 4 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 42 avoti, no tiem 26 latviešu, 16 angļu valodā. Darbam pievienoti septiņi pielikumi.
Bakalaura darba mērķis ir identificēt sakritības starp Rīgas iedzīvotāju uzskatiem par neregulējamu gājēju pāreju drošību apkaimē un digitālās kartes datiem par esošo neregulējamu gājēju pāreju drošības līmeni, sniedzot pamatotus priekšlikumus par iespējamiem risinājumiem drošības uzlabošanai.
Bakalaura darba pirmajā daļā autors apraksta dažādas gājēju pārejas formas, analizē Latvijas Valsts standarta būvniecības principus attiecībā uz gājēju pārejām un izvērtē dažādus neregulējamu gājēju pāreju drošības uzlabošanas pasākumus, kā arī to efektivitāti, ņemot vērā negadījumu skaita izmaiņas. Lai noskaidrotu Rīgas iedzīvotāju viedokli par neregulējamu gājēju pāreju drošību katra respondenta apkaimē, otrajā darba daļā tiek veikts kvantitatīvs pētījums, kas ietver respondentu aptauju no Rīgas rajoniem, kur ir vismaz viena neregulējama gājēju pāreja. Turklāt darba otrajā daļā tiek izstrādāta Rīgas interaktīvā neregulējamo gājēju pāreju karte, kas atspoguļo 441 neregulējamu gājēju pāreju atrašanās vietas un to drošības līmeni, ņemot vērā brauktuves platumu. Darba otrā daļa ietver riska matricu, kas identificē prioritārās apkaimes, kur nepieciešams uzlabot neregulējamu gājēju pāreju drošību, ņemot vērā gan iedzīvotāju skaitu, gan bīstamo gājēju pāreju skaitu. Darba otrās nodaļas noslēgumā autors veic matemātisku aprēķinu, ņemot vērā katras apkaimes respondentu viedokli par neregulējamu gājēju pāreju drošības līmeni, lai noteiktu digitālās kartes datu sakritību vai atšķirību. Bakalaura darba trešajā sadaļā autors izmanto kvalitatīvo pētījuma metodi, lai veiktu satiksmes intensitātes novērojumu piecās bīstamākajās neregulējamu gājēju pāreju vietās Rīgā. Šī metode ļauj novērot satiksmes intensitāti un simulācijas programmatūrā analizēt iespējamos drošības pasākumus, kas var uzlabot gājēju drošību, vienlaikus izvēloties pareizo risinājumu, neradot sastrēguma radīšanas risku motorizētajam transportam. |