Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir “Biznesa attīstības stratēģija uzņēmumam A.M.L. SIA”.
Šajā darbā veikta detalizēta ārējo un iekšējo faktoru analīze, kas izkristalizē biznesa pamatproblēmu: Vadības aizņemtība ar īstermiņa tehniskajiem uzdevumiem rada šķēršļus būtisku ilgtermiņa stratēģisku iniciatīvu formulēšanai un īstenošanai, kā rezultātā daudzas perspektīvas idejas paliek tikai daļēji realizētas, resursi neefektīvi izlietoti un tiek palaistas garām izaugsmes iespējas. Šī problēma norāda uz nepieciešamību pēc strukturētākas lēmumu pieņemšanas un iniciatīvu realizēšanas pieejas. Dokumenta mērķis ir izstrādāt sistēmisku stratēģiju un darbības plānu, kas vērsts uz uzņēmuma virzīšanu ilgtermiņa izaugsmes virzienā. Darbā izstrādātais darbības plāns galvenokārt koncentrējas uz skaidru soļu – stratēģiskā ceļveža – izveidošanu, kas palīdzētu vadības komandai strukturētā veidā atbrīvot vairāk laika, ko attiecīgi veltīt stratēģiski svarīgu iniciatīvu realizēšanai.
Šajā darbā izmantotie dati tika apkopoti no tādiem avotiem, kā uzņēmuma iekšējie dokumenti, finanšu pārskati, sarunas ar īpašnieku, nozaru pārskati un dažādi tiešsaistes resursi. Tālāk dati tika tik analizēti, izmantojot tādas analīzes metodes kā: PEST, Portera piecu spēku analīze, SVID analīze, VRIO modelis, konkurences priekšrocību bloki, finansiālo rādītāju analīze, uzņēmuma dzīves cikla modelis.
Darbs ir strukturēts 8 nodaļās, kas ietver – īsu informāciju par uzņēmumu, detalizētu ārējo un iekšējo faktoru analīzi, SVID analīzi, korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģijas analīzi, rekomendācijām, kā potenciāli uzlabot funkcionālā un operacionālā līmeņa stratēģiju efektivitāti, darbības plānu rekomendāciju ieviešanai dzīvē, kā arī kopsavilkumu darba beigās.
Maģistra darbā ir 27 tabulas un 3 pielikumi. Maģistra darbs ir rakstīts angļu valodā. |