Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Computer Science and Organizational Technologies |
Title in original language |
Estētikas automatizācija: Mākslīgā intelekta vadīta reklāmas baneru ģenerēšanas rīka izstrāde |
Title in English |
Automating Aesthetics: Developing an AI-Driven Image Alignment Tool for Banner Ad Creation |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Valdis Saulespurēns |
Reviewer |
Ieva Veidemane |
Abstract |
Pēdējos gados ir notikušas milzīgas pārmaiņas gan mārketinga, gan mākslīgā intelekta nozarēs. Tehnoloģijas, kas darbojas ar mākslīgā intelekta palīdzību, ir kļuvušas par ikdienu lielai daļai pasaules iedzīvotāju, un turpina izplatīties ļoti strauji. Straujā attīstība valodas ģenerēšanas modeļos, bilžu ģeneratoros un pat Teslas autopilota tehnoloģijā ir vērsusi uzmanību cilvēkiem no dažādām nozarēm visapkārt pasaulei. Mākslīgā intelekta modeļu veidošana nekad nav bijusi tik pieejama kā šobrīd. Ar visiem pieejamajām Python kodu bibliotēkām, kā piemēram TensorFlow un PyTorch, ikviens ar piekļuvi internetam var izveidot mākslīgā intelekta modeļus, kas ir izraisījis strauju kompāniju darba procesu automatizāciju visapkārt Zemeslodei. Līdz ar mārketinga nozares attīstību un milzīgo pieprasījumu pēc reklāmu baneriem ir nepieciešami jauni rīki, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību spēj replicēt dizainera radošumu reklāmu baneru izveidē, ietaupot gan laiku, gan naudu mārketinga aģentūrām. Šī darba mērķis ir izveidot mākslīgā intelekta vadītu reklāmu baneru ģenerēšanas rīku. Pētījumā tika izvirzīta hipotēze: Mākslīgā intelekta reklāmu baneru ģenerēšanas rīks spēs uzlabot baneru izveides procesa efektivitāti bez estētiskās baneru kvalitātes zuduma. Pētījuma gaitā darba autors izveidoja mākslīgā intelekta vadītu reklāmu baneru ģenerēšanas rīku, izmantojot programmēšanas valodas Python mākslīgā intelekta bibliotēkas. Tika izveidota aptauja, lai noteiktu, vai cilvēki spēj atpazīt cilvēku veidotos banerus no rīka ģenerētajiem baneriem. Aptaujā piedalījās 40 personas, kas strādā kompānijā X vai ir Rīgas Biznesa skolas studenti. Pie katra banera tika uzdots jautājums: "Vai jūsuprāt šis baneris tika veidots ar mākslīgā intelekta vadīta rīka palīdzību?", ar atbilžu variantiem: "Jā", "Nē". Aptauja sastāvēja no demogrāfiskajiem jautājumiem un 30 jautājumiem ar baneru bildēm, no kurām 15 bija rīka ģenerēti un 15 cilvēka veidotie baneri. Aptaujas rezultāti liecināja, ka nav novērojama ievērojama atšķirība starp cilvēku spēju atpazīt mākslīgā intelekta radītos reklāmu banerus no cilvēka veidotajiem baneriem. Pētījumam bija ierobežojumi, kas varēja ietekmēt aptaujas rezultātus. Aptaujāto skaits bija tikai 40, kā arī aptaujā tika izvietoti tikai 15 mākslīgā intelekta veidotie baneri un 15 cilvēka veidotie baneri, kas neieskauj visus banera objektu izvietojuma iespējamos veidus. Pastāv iespējamība, ka ar lielāku dalībnieku skaitu un vairāk banera bildēm aptaujas rezultāti un secinājumi mainītos. Šajā darbā izveidotais rīks var potenciāli ietaupīt naudu mārketinga aģentūrām un laiku reklāmu baneru dizaineriem.
Bakalaura darbs ir uzrakstīts angļu valodā un sastāv no 32 lapām, 22 literatūras avotiem, vienas bildes un viena pielikuma. |
Keywords |
mākslīgais intelekts, baneri, dizains, reklāmu baneri, mākslīgā intelekta bilžu ģenerēšanas rīks |
Keywords in English |
artificial intelligence, banner, design, web banners, AI image alignment tool |
Language |
eng |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
14.04.2024 22:04:09 |