Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Economics
Title in original language Ekonomiskās attīstības iespējas pārrobežu e-komercijai Belt and Road iniciatīvas ietvaros
Title in English Economic development opportunities for cross-border e-commerce within the Belt and Road initiative
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Normunds Balabka
Reviewer Inga Eriņa
Abstract Pēdējos gados, attīstoties zinātnei un tehnoloģijām un atjauninoties informācijas tehnoloģijām, sakari starp pasaules valstīm pamazām kļuvuši ciešāki. Interneta tehnoloģijas pamazām ir iekļuvušas cilvēku ikdienas dzīvē un ir integrētas arī dažādu valstu ekonomiskās attīstības jomās. Līdz ar elektroniskās komercijas globalizācijas pastāvīgo attīstību tai ir bijusi milzīga ietekme uz tradicionālajiem tirdzniecības modeļiem. Arī pārrobežu e-komercija līdz ar laika maiņām ir ienākusi cilvēku redzeslokā un pamazām ieņēmusi nozīmīgu vietu Ķīnas ārējās tirdzniecības jomā. 2013. gada rudenī Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins ierosināja iniciatīvu “Viena josta, viens ceļš” un pakāpeniski īstenoja projektu plānus. Tā kā attīstības iniciatīva "Viena josta, viens ceļš" turpina virzīties uz priekšu, Ķīna pakāpeniski ir atvērusi jaunus starptautiskos tirgus. Pārrobežu e-komercijas un “Belt and Road” kombinācija neizbēgami kļūs par vienu no svarīgākajiem virzieniem Ķīnas turpmākajā tirdzniecības darbā, kā arī lielā mērā ietekmēs Ķīnas tirdzniecību ar valstīm, kas atrodas maršrutā. Tāpēc, lai labāk izmantotu jauno pārrobežu e-komercijas tirdzniecības modeli un paātrinātu tirdzniecības attīstību starp Ķīnu un valstīm, kas atrodas gar “Jostu un ceļu”. Šajā rakstā ir veikts Ķīnas pārrobežu e-komercijas attīstības līmeņa pamata novērtējums un tiek pētīts iniciatīvas "Josta un ceļš" attīstības statuss. Mēs arī izmantojam datus no valstīm, kas atrodas joslā un ceļā, kā pētījumu paraugus, lai izpētītu iespējas un izaicinājumus, ko projekts “Josta un ceļš” sniedz Ķīnas pārrobežu e-komercijas nozarei. Šajā rakstā vispirms ir izskaidrota projekta “Josta un ceļš” koncepcija, vēsturiskais fons un attīstības posmi no definīcijas. Pēc tam izpētiet Ķīnas pārrobežu e-komercijas koncepciju, attīstības vēsturi un iezīmes un izaicinājumus, ar kuriem tā saskaras šajā posmā, kā arī analizējiet un apspriediet attīstības iespējas, ko projekts Belt and Road var sniegt no makroperspektīvas. Pamatojoties uz darījumu izmaksu teoriju, reģionālās ekonomiskās integrācijas teoriju un tehnoloģisko inovāciju teoriju, attiecīgie jēdzieni "Viena josla un viens ceļš" un pārrobežu e-komercija ir definēti, izmantojot tādas metodes kā ietvara šķirošana un sistēmu analīze. Izpētiet iniciatīvas “Viena josta, viens ceļš” ietekmes mehānismu uz Ķīnas pārrobežu e-komercijas tirdzniecību. Lasot un izpētot literatūru, kā arī pamatojoties uz esošajiem datiem, mēs izmantojam kvantitatīvo analīzi, datu salīdzināšanas analīzi, gadījumu analīzi un lineārās regresijas analīzi, lai detalizēti analizētu Ķīnas pārrobežu e-komercijas nozares importa un eksporta datus. Izmantojiet SVID modeli, lai rūpīgi izpētītu dažādas priekšrocības, iespējas, vājās vietas un izaicinājumus, ar kuriem saskaras pārrobežu e-komercijas attīstība "Belt and Road" vidē. Visbeidzot, secinājumi un ieteikumi.
Keywords iniciatīva "Josta un ceļš"; pārrobežu e-komercija; Ķīna; Imports un eksports..
Keywords in English "Belt and Road" initiative; cross-border e-commerce; China; Import and Export.
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 05.02.2024 08:26:56