Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir Uznemuma CEMEX strategiskas iespejas betona ceļu būvniecības veicināšanai Latvijā.
CEMEX ir starptautisks uzņēmums, kurš ražo un pārdod cementu, betonu un inertos materiālus vairāk kā 50 valstīs 5 kontinentos.
Pašlaik apmēram 80% no Latvijā saražotā cementa apjoma tiek eksportēts, taču uzņēmums ir ieinteresēts palielināt pārdošanas apjomus vietējā tirgū. Uzņēmuma vadība tic, ka šādu pieaugumu varētu veicināt betona ceļu būvniecība, kura pašlaik Latvijā netiek veikta.
Autors piedāvā trīs alternatīvas stratēģiskajām iespējām. Pirmā alternatīva ir darboties kā betona ceļu būvniecības Veicinātājam, veicinot izmaiņas standartos un informējot sabiedrību un lēmumu pieņēmējus par betona ceļu priekšrocībām. Otrā alternatīva ir sadarbībā ar pieredzējušu betona ceļu būvniecības kompāniju piedalīties konkursos piedāvājot ceļu būvniecības pakalpojumus. Trešā alternatīva ir darboties kā Attīstītājam , piedāvājot ne tikai pakalpojumus, bet arī finansiālos un juridiskos risinājumus.
Autors rekomendē īstermiņā darboties kā Veicinātājam, bet ilgtermiņā piedāvāt ceļu būvniecības pakalpojumus.
Galvenie informācijas avoti ir Statistikas Pārvaldes dati, informācija no Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas mājaslapām, kā arī līdzīgu situāciju analīzes citās valstīs.
Maģistra darbs sastāv no 12 nodaļām. Tajā ir 9 tabulas, 4 attēli un 4 pielikumi
Maģistra darbs un pielikumi ir angļu valodā. |