Abstract |
Maģistra darbā ‘’Siltummaiņa efektivitāte pneimobilī’’ tiek veidota siltummaiņa datorsimulācija, un tiek veikts aktīvs eksperiments, izmantojot pneimobiļa pneimatisko sistēmu. Darba mērķis ir noskaidrot cik efektīva būtu siltummaiņa izmantošana pneimobilī, vai siltummainis uzlabotu pneimomotora veiktspēju un parīdzētu gūt uzvaru sacensībās. Uzdevums ir izvēlēties piemērotu siltummaini, veikt šī siltummaiņa datorsimulāciju, izveidot stendu, kurš radītu līdzīgu slodzi sacensībām, un veikt eksperimentu, pēc eksperimenta veikt rezultātu analīzi. Tiek izvirzīta hipotēze, ka izmantojot siltummaini paaugstināsies pneimocilindra efektivitāte, mazākā darbības laikā tiks izpildīti vairāk virzuļa dubultgājieni, nekā slēgumā bez siltummaiņa. Siltumplūsmas simulācija tiek veikta izmantojot datorprogrammu Solidworks, kas uzrāda, dažu procentu ieguvumu. Eksperimenta veikšanai tiek izveidots stends, kur cilindrs tiek slogots ar vēl vienu, pretēji vērstu, cilindru, kuram katrā galā atrodas kalibrēta sprausla, kas ierobežo plūsmu un tādejādi rada slodzi. Slodzi iespējams mainīt, izmainot sprauslu izmērus. Eksperimenta laikā tiek veikti mērījumi ar pasīvu siltummaini un bez tā. Pēc rezultātu analīzes, tiek secināts, ka hipotēze neapstiprinās, dotajos apstākļos ar konkrēto siltummaini nav novērojama atšķirība starp mērījumu rezultātiem. Izveidotais eksperimenta stends nodrošina labu rezultātu atkārtojamību. |