Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Engineering Technology , Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Vieda materiāla pielietojums aktīvās vibrācijas kontroles izstrādei mehāniskajā sistēmā
Title in English Application of Smart Material for Developement of Active Vibration Control in Mechanical Systems
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Vitālijs Beresņevičs
Reviewer Seyed Mohammadamin Yekani
Abstract Šis darbs veidots kā nobeiguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības un Mašīnzinību fakultātes Mehānikas un mašīnbūves institūtā. Šajā pētījumā ir aplūkota efektīva vibrāciju kontrole mehāniskās sistēmās, izmantojot viedo materiālu izpēti un pielietošanu. Vibrācijas, kas ir izplatīts izaicinājums mehāniskajās sistēmās, var apdraudēt veiktspēju, izraisīt nodilumu un izraisīt iespējamu sistēmas atteici. Pētījumā prioritāte ir modernu viedo materiālu, piemēram, formu atmiņas sakausējumu, pjezoelektrisko materiālu un magnetostriktīvo materiālu, izmantošanai, un katrs no tiem piedāvā unikālas īpašības aktīvai vibrācijas kontrolei. Konkrēti, pētījums koncentrējas uz Nitinol tipa formas atmiņas sakausējuma (SMA) ieviešanu transportlīdzekļa piekares sistēmā, uzsverot stiprības analīzi un modelī izmantoto komponentu simulāciju kā SMA. Galvenais mērķis ir izmantot šo viedo materiālu unikālās īpašības, lai uzlabotu mehānisko sistēmu vispārējo veiktspēju un izturību. Šī izmeklēšana ne tikai sniedz ieskatu vibrācijas pārvaldībā, bet arī izceļ SMA potenciālu transportlīdzekļu piekares sistēmu uzlabošanā. Bakalaura darba apjoms ir 53 lappuses. Tajā ir 22 attēli, 7 tabulas. Izmantoti 33 informācijas avoti.
Keywords vibrācijas kontrole, viedais materiāls, transportlīdzeklis, piekare, datorsimulācija
Keywords in English vibration control, smart material, vehicle, suspension system, computer simulation
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 15.01.2024 13:50:50