Abstract |
Bakalaura darba ar inženierprojektu autors ir Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes bakalaura profesionālo studiju programmas “Transportbūves’’ students Dāvis Puišelis.
Bakalaura tēma ir “Autoceļa A1 normāprofila NP 11,50 ekspluatācijas pieredzes analīze’’. Darba mērķis ir salīdzināt ceļa satiksmes organizāciju starp valstīm jeb Igauniju un Latviju, un to cik droši ir šie pielietojumi autovadītājiem, cilvēkiem un apkārtējai videi. Darbā tika analizēti ceļa horizontālie marķējumi balstoties uz autora pieredzi, salīdzinot gan pozitīvo, gan negatīvo. Analizējot ceļa zīmju lielumus un to atstarojamību, cik laicīgi tās var pamanīt konkrētajās vietās. Valstu standartu analizēšana, kāds ir to pielietojums konkrētājās situācijās. Autoceļa uzturēšana un to darāmie darbi, lai uzturētu šo ceļu cilvēkiem par drošu. Darba noslēgumā tiks apkopoti secinājumi, kas pēc darba autora domām būtu vislabākais pielietojums atsevišķos virzienos.
Inženierprojekta tēma ir “Poruka ielas pārbūve’’. Darba mērķis ir izstrādāt projektu, pēc kā virzīties uz šo pārbūvi. Šīs brauktuves sākotnējais segums ir grants šķemba, un šo brauktuvi dala gan cilvēki, gan automašīnas vienlaikus. Ņemot vērā šīs ielas apstākļus un mūsdienu ielas, darba autors ir izlēmis, ka iela tiks pārbūvēta ar gludo asfalta segumu, kur tiks izbūvēta atsevišķa josla gājējiem, lai var droši pārvieties, tiks izbūvēta atsevišķa velojosla, kā arī viena virziena auto josla, kā rezultātā šī iela būs vienvirziena, ar virzienu uz Brīvības ielu. Lai veicinātu labāku ūdens notecēšanu šajā posmā tiks izveidota arī viena caurteka. Tiks mainīta ceļa satiksmes organizācija, ņemot verā to, ka šī iela tiks būvēta, kā vienvirziena iela, un ir nepieciešamas ceļa zīmes, lai cilvēki tiktu informēti laicīgi. Kā arī tiks uzklāts ceļa marķejums ar simboliem, šo marķējumu ir paredzēts uzklāt ar ķīmisku materiālu jeb termoplastu. |