Abstract |
Maģistra darbā “Analīze par vizuālās un kontroles kanāla aiztures ietekmi uz BPLA pilotēšanu” divās apjomīgās daļās tiek izpētīta laika aiztures fenomena ietekme uz BPLA vadāmības kvalitāti un tiek noteiktā vidējā un maksimāli pieļaujamā laika aiztures robežā, kas tiek salīdzinātā ar teorētisko maksimālo un minimālo laika aiztures vērtību, lai izdarītu secinājumus par tās galīgo ietekmi uz BPLA pilotēšanu. Darbu uzrakstīja Nelli Viktorija Berezovska un vadīja Deniss Brodņevs.
Pirmajā daļā tiek apskatītie laika aiztures rāšanas iemesli, aprakstītās minimālās un maksimālās laika aiztures vērtībās katram no eksistējošam avotam un izdarīti secinājumi par kopējo laika aizturi pie katra no BPLA komunikācijas veidiem. Lasītāju saprašanai arī tiek piedāvāts vispārīgs BPLA apraksts, pievēršot uzmanību vadības arhitektūrai un sazināšanas pamatiem.
Otrajā daļā tiek apskatītās eksistējošās vadāmības kvalitātes novērtēšanas skalas un veiktā divpusīga analizē: sākuma par kopēju laika aiztures ietekmi uz cilvēka, pēc tam par BPLA pilotēšanu ar cilvēka palīdzību, novērtējot atbilstošos praktiskos eksperimentus.
Darba gaitā tika konstatēts, ka vidēja pieļaujama laika aiztures robeža ir vienādā ar 240 ms, savukārt 22% no praktiskajiem eksperimentiem maksimālā robeža sasniedza lielāko vērtību, vienādu ar 300 ms, kas tika pieņemtā kā absolūtā: pie tās vadāmības kvalitātē tiek novērtētā diapazonā no 4 līdz 6 pēc KH skalas, kas nav izcils, bet vidējs līmenis, lai pilotētu BPLA. Papildus tam bija konstatēts kā laika aiztures ietekme nevar būt novērtēta bez tādiem faktoriem kā: pilotu pieredze un izturībā pret stresa situācijām, uzdevuma grūtības līmenis, kustībās atgriezeniskas saites esamība pilotēšanas laikā un pat sākotnējie BPLA raksturlielumi.
Darbs sastāv no 103 lapaspusēm, kuros var būt atrasti 39 attēli un 18 tabulas. Tiek izmantoti 44 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: bezpilota lidaparāts, laika aizture, pilotēšana zem laika aiztures. |