Abstract |
Bakalaura darbs ir 2. tipa: Aktuālo jomas problēmu risinājumi.
Bakalaura darbs ir veltīts mūsdienās pielietotu metožu un rīku izpētei, kas atvieglo video spēļu pielāgošanu personām ar redzes traucējumiem, un video spēles prototipa izveidei, kas balstās uz analizētajām metodēm, lai tās varētu savstarpēji salīdzināt to pielietojumā.
Galvenā uzmanība tiek pievērsta šādu uzdevumu risināšanai: apkopot kritērijus, kas atbilst personām ar redzes traucējumiem; analizēt jau eksistējošas video spēles šajā jomā un dizaina problēmas, kuras tā mēģina risināt; intervēt personas, kas saskarās ar redzes traucējumiem un ikdienā spēlē video spēles; izstrādāt prototipu, kas ļauj tiešā veidā salīdzināt analizētās metodes; iepriekš intervētajai personu grupai dot notestēt izstrādāto spēles prototipu; salīdzināt prototipa veikto spēļu rezultātus un intervēt testētāju grupu, lai gūtu datus par pielietoto metožu pieejamību konkrētās situācijās.
Bakalaura darbā ir piecas nodaļas un nobeigums. Ievadā tiek aprakstīta tēmas aktualitāte, bakalaura darba mērķi un veicamie uzdevumi.
Pirmajā nodaļā tiek analizēti kritēriji, kas definē personas ar redzes traucējumiem.
Otrajā nodaļā tiek pētītas metodes un pieejas, kuras pielieto video spēļu izstrādē, lai tās padarītu pieejamākas personām ar redzes traucējumiem.
Trešajā nodaļā tiek intervētas personas ar redzes traucējumiem, lai gūtu informāciju par tām pieejamajām perifērijas iekārtām un prasībām attiecībā uz prototipa izstrādi.
Ceturtā nodaļa satur izstrādātā prototipa prasību definēšanu un katras iekļautās metodes detalizētu aprakstu.
Piektā nodaļā tiek apkopoti metožu salīdzināšanas rezultāti, kas tika izgūti no vairākām spēles sesijām, kuras veica iepriekš intervētā personu grupa.
Darbs satur 51 lpp., 23 attēlus, 3 tabulas un 22 informācijas avotus.
Atslēgvārdi: video spēles, personas ar redzes traucējumiem, Godot dzinējs, spēļu kontrolieri. |