Abstract |
Bakalaura darba 1. tips: Moderno risinājumu izpēte
Mūsdienās ne visas mācību vadības sistēmas tiek izstrādātas balstoties uz
lietotāja vēlmēm, jo lielāka uzmanība tiek pievērsta sistēmas funkcijām, bet par
lietotāja individuālajām vajadzībām tiek aizmirsts. Lai nodrošinātu pielāgošanos
lietotāju vajadzībām, viens no veidiem ir izmantot adaptīvu saskarni.
Bakalaura darbs ir veltīts adaptīvas saskarnes izstrādes metožu tiešsaistes
apmācības sistēmās izpētei. Tiek noskaidrots, kas ir lietotāja saskarne, kas ir adaptīva
saskarne, kādas to izstrādes metodes pastāv. Tiek uzzināts, kas ir mācību pārvaldības
sistēma, tās izstrādes standarti, klasifikācija un tās realizācijai nepieciešamās izstrādes valodas. Darba gaitā tiek izveidotas 4 tīmekļa vietnes, kas sevī ietver vienas mācību vielas pasniegšanu izmantojot dažādas satura reprezentēšanas metodes, un, kas
nodrošina testu, ar kura palīdzību var noteikt apmācību procesā sasniegto rezultātu.
Tīmekļa vietnēs, kas sevī ietver tīmekļa lapas ar mācību materiālu, tiek realizēti trīs
adaptīvas saskarnes varianti, kas tiek izveidoti pateicoties modeļiem, un viena tīmekļa
lapa ir ar neadaptīvu saskarni. Pēc eksperimentu veikšanas ir secināts, ka adaptīva
saskarne, kas veidota balstoties uz modeļiem, pirmkārt, ietekmē un uzlabo apmācību
rezultātus, konkrētāk - samazina apmācībām nepieciešamo laiku un uzlabo testu
rezultātus. Otrkārt, ietekmē un uzlabo tīmekļa lapas satura ielādes laiku.
Darba pamattekstā ir 58 lappuses, 18 attēli, 10 tabulas, 12 pielikumi un 58
izmantotie informācijas avoti. |