Abstract |
Ar izmantotajām tehnoloģijām var taupīt izstrādātāju laiku un resursus un radīt jauniešu interesi par zinātni, tāpēc tika izveidota spēle, kurā tiek pārbaudīts izstrādātais neironu tīkls, ar kuru tiek vadīts spēles tēls, un ģenētiskais algoritms, kas optimizē neironu tīkla svarus. Darba mērķis ir izpētīt ģenētiskā algoritma pielietošanas iespējas, lai, optimizējot neironu tīklu, atrastu spēles labākās iziešanas stratēģiju. Pētot informācijas avotus, tika noteikts, ka eksistē daudz ģenētiskā algoritma pielietošanas iespēju, taču tika izvēlētas piecas jomas, pēc kurām tika izveidota programma. Analizējot iegūtos eksperimenta rezultātus, tika secināts, ka ģenētiskā algoritma un neironu tīkla parametru maiņa nodrošina labāku rezultātu iegūšanu. Pēc eksperimentiem var redzēt, ka izmantotais krustošanas veids nesniedz pietiekamu gēnu mainību, to uzlabo augstāka mutācija, tāpēc ir nepieciešams izpētīt citus krustošanas veidus, kas maina skaitliskās vērtības gēnā, nevis apmaina tās pašas vērtības starp diviem indivīdiem. Iegūtos pētījuma rezultātus ir iespējams izmantot pretinieka spēles stratēģijas izveidei, kā arī citās specializētākās spēlēs.
Darba apjoms: 53 lappuses, 20 attēli, 7 tabulas un 20 izmantotie informācijas avoti. |