Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Digital Humanities
Title in original language Uzrunājošs dizains dažām metameklēšanas pārlūkprogrammas vietnēm ceļojumu tarifu meklēšanai: lietotāja pirmā iespaida analīze
Title in English Persuasive Design of Some Travel Fare Metasearch Engine Websites: An Analysis of First Impression
Department
Scientific advisor Tatjana Hramova
Reviewer Vita Šakele
Abstract Maģistra darbs ar nosaukumu Dažu ceļojuma maksas meta meklētājprogrammas tīmekļa vietņu pārliecināšanas dizains: Pirmais iespaids analīze manipulatīvā dizaina taktikas un pārliecinošos paņēmienus, kas balstīti uz retorikas principiem, pielietošanu atsevišķās interneta vietnēs. Darba pirmā daļa ir vērsta uz teorētiskās bāzes izveidi, kas ietver lietotāju ietekmējošas dizaina stratēģijas un pārliecināšanas taktikas. Lai noteiktu krāsu nozīmi tīmekļa lietotājiem, autors pēta arī krāsu teoriju, kas saistīta ar tīmekļa dizainu. Otrajā maģistra darba daļā ir izklāstīta detalizēta kvalitatīva analīze, izmantojot izveidoto teorētisko struktūru, lai izvērtētu ceļojumu maksas meta meklētājprogrammas interneta vietņu ASAP Tickets, Sky Lux Travel, Oojo, stiprās un vājās puses. Šai nodaļai seko aptauja, kas veikta sadarbībā ar Latvijā dzīvojošām personām, kuras mērķis ir iegūt sabiedrības viedokli par minēto vietņu patiesumu. Darba pēdējā daļa ir par tīmekļa vietnes noformējuma izveidi, izmantojot HTML, CSS un JavaScript programmēšanas valodas, pamatojoties uz aptauju un analīzes rezultātiem. Darba noslēgumā autors īsi izskaidro katru mājas lapas daļu un veiksmīgi noņem maldinošus dizaina rakstus. Šajā maģistra darbā ir 97 lappuses, kas sadalītas 3 daļās ar 75 figūrām, 7 tabulām, 48 atsaucēm un 6 pielikumiem.
Keywords dizaina stratēģijas
Keywords in English Deceptive design, rhetoric, website, javascript, ASAP tickets, manipulation, scarcity,
Language eng
Year 2023
Date and time of uploading 26.05.2023 13:10:28