Abstract |
Eiropas Savienības mērķis ir līdz 2050. gadam transporta nozarē samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas par 90%. Pašlaik transporta emisijas veido aptuveni 25% no kopējām ES siltumnīcefekta gāzu emisijām un rādītājam ir tendence pieaugt. Lai sasniegtu klimata mērķus, ir jāmaina transporta lietotāju paradumi.
Pētījumā tiek izstrādāti scenāriji politikas ieviešanas instrumentiem, lai minimizētu transporta sektora emisijas Rīgā, balstoties uz aptaujas datiem. Pieeja ietver aptaujas veikšanu, datu integrēšanu datora simulācijas rīkā un scenāriju izveidi, lai novērtētu politikas instrumentu ietekmi uz iedzīvotāju uzvedības maiņu un emisiju sazinājumu. Scenāriji iekļauj elektrisko transportlīdzekļu skaita pieaugumu, sabiedriskā transporta infrastruktūras uzlabošanu, velo infrastruktūras pilnveidi un citus pasākumus.
Rezultāti liecina, ka darbs ir visbiežāk sastopamais iemesls dienas laikā veiktajiem braucieniem, tam seko iepirkšanās un atpūta. Tika veikti četri scenāriju modeļu testi: braukšanas pieprasījuma politikas, transportlīdzekļu izvēles politikas, automobiļu koplietošanas politikas un pāreja uz dabai draudzīgāku degvielas izmantošanas politiku.
Izvairīšanās stratēģijas, piemēram, attālinātais darbs un pakalpojumi, pilsētvides plānošana, var palīdzēt minimizēt transporta vajadzības un samazināt emisijas. Ilgtspējīga transporta veidu veicināšana, piemēram, sabiedriskā transporta, velo braukšanas vai pastaigu veicināšana, var palīdzēt samazināt emisijas, kā arī izmantot energoefektīvus ierīces, gudrās uzlādes un eko-vadību. Visaptveroša pieeja, kas ņem vērā dažādu lietotāju grupu atšķirīgās prasības un vēlmes, ir nepieciešama, lai veicinātu ilgtspējību, pieejamību un pieņemamu cenu transportā. |