Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Organization and Management of International Economic Relations
Title in original language Konkurences priekšrocību palielināšanas risinājuma izveide Latvijas revīzijas uzņēmumiem starptautisko klientu segmentā
Title in English Formation of competitive advantage solution for Latvian audit companies in international customer segment
Department 22314 Department of International Business, Transport Economics and Logistics
Scientific advisor Astra Auziņa-Emsiņa
Reviewer Romāns Grišajevs
Abstract Bakalaura darba autore Sanda Blaua izstrādāja darbu, kura temats ir “Konkurences priekšrocību palielināšanas risinājuma izveide Latvijas revīzijas uzņēmumiem starptautisko klientu segmentā”. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt konkurences priekšrocību palielināšanas risinājumu un rekomendācijas tā veiksmīgai izmantošanai Latvijas uzņēmumos, veicinot sadarbību ar starptautiskā sektora klientiem. Darba teorētiskajā daļā autore raksturo revīzijas pakalpojumu, konkurences, konkurences priekšrocību un starptautisko klientu segmenta jēdzienus. Tiek analizēts revīzijas process, tā teorētiskie un normatīvie aspekti. Pirmajā daļā tiek apkopotas dažādas konkurences priekšrocību palielināšanas stratēģijas. Darba otrajā daļā autore salīdzina lielākos revīzijas uzņēmumus Latvijā pēc ieņēmumu struktūras un citiem rādītājiem. Balstoties uz publiski pieejamajiem datiem, darba autore raksturo lielākos nozares uzņēmumus un to potenciālu tirgus daļas palielināšanai. Tiek veikta arī nozares analīze, lai noskaidrotu tās nozīmīgumu uz Latvijas tautsaimniecību kopumā. Otrajā daļā izstrādāta viena nozares uzņēmuma SVID paplašinātā matrica, Bostonas jeb tirgus daļas matrica, kā arī noteikta piemērotākā M. Portera konkurences priekšrocību stratēģija. Secināts, ka konkurences priekšrocību palielināšanai starptautisko klientu segmentā, revīzijas uzņēmumam jāpielieto izmaksu fokusa stratēģija, kas vērsta uz projektu maiņas modeli. Trešajā daļā izstrādāts izvēlētā risinājuma pamatojums, balstoties uz pirmās un otrās daļas teorētisko un citu materiālu analīzi. Pēc izvēlēto analīzes metožu rezultātiem, autore salīdzina piemērotākās 2 projektu maiņas pieejas un veic nepieciešamos aprēķinus, lai noteiktu ekonomisko ieguvumu klientu segmenta maiņai, piedāvājot aizvietot 2 vietējā mēroga klientu projektus ar 1 starptautiska klienta revīzijas projektu. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 68 lappuses. Tajā iekļautas 27 tabulas, 16 attēli, 4 pielikumi uz 4 lpp. Darbā izmantotas 44 literatūras un avotu vienības.
Keywords revīzija, konkurences priekšrocības, stratēģija
Keywords in English audit, competitive advantage, strategy
Language lv
Year 2022
Date and time of uploading 12.12.2022 14:08:33